تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 7:18
کد خبر : 6169

تولد ۵ قلوها در زرند/ پدرخانواده شغل پایدار ندارد

تولد ۵ قلوها در زرند/ پدرخانواده شغل پایدار ندارد
بانوی ۳۵ ساله زرندی در دومین زایمان خود ۵ قلو به دنیا آورد این در حالی است که سرپرست خانواده برای تامین نیازهای این نوزادان خواستار حمایت دولت و خیران است.

به گزارش نسیم صبا از مهر : چند قلو زایی در استان کرمان به ندرت روی می‌دهد اما این بار و در رویدادی استثنایی شاهد تولد ۵ قلو های زرندی در بیمارستان علی ابن ابیطالب این شهر هستیم.

هر چند این نوزادان به دلیل نارس بودن در دستگاه نگهداری می‌شوند و یکی از نوزادان نیز به دلیل وزن کم پس از تولد فوت کرد اما حال بقیه نوزادان و مادر خوب است و تولد این نوزادان موجب خوشحالی مردم در شهر زرند شده است.

این نوزادان شامل یک دختر و چهار پسر هستند و این خانواده با احتساب فرزند دیگرشان و فوت یکی از ۵ قلوها هم اکنون ۵ فرزند دارند.

پزشک متخصص زنان و زایمان در این خصوص گفت: دومین زایمان این خانم بوده و طی دوران بارداری تحت نظارت ویژه بوده است، این زن ۳۵ سال سن دارد و خوشبختانه حال عمومی هر ۴ نوزاد خوب است.

تولد ۵ قلوها در زرند/ پدرخانواده شغل پایدار ندارد

پور حسن افزود: زایمان در هفته سی و چهارم و به صورت سزارین انجام شده تا ریسک زایمان برای نوزادان و مادر کمتر شود.

یکی از نوزادان فوت کرد / ‏‬ حال بقیه بچه‌ها خوب است

وی ادامه داد: حال نوزادان خوب است و تحت نظارت جدی قرار دارند و در دستگاه نگهداری می‌شوند.

هر چند تولد این نوزادان علاوه بر خانواده آنها مردم این شهر را نیز خوشحال کرده است اما هزینه‌های سنگین نگهداری نوزادان سرپرست خانواده را با دردسر مواجه کرده است

پزشک متخصص زنان و زایمان گفت: در صورت ثابت ماندن حال نوزادان، به زودی از بیمارستان ترخیص می‌شوند.

وی افزود: قل اول دختر به وزن یک کیلو و ۷۰۰ گرم، قل دوم پسر به وزن یک کیلوگرم، قل سوم پسر به وزن یک کیلو و ۷۵۰ گرم، قل چهارم پسر به وزن یک کیلو و ۵۵۰ گرم و قل پنجم پسر به وزن ۲کیلوگرم است.

وی دلیل فوت قل دوم را وزن بسیار کم دانست و گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته اما این نوزاد جان باخت.

هر چند تولد این نوزادان علاوه بر خانواده آنها مردم این شهر را نیز خوشحال کرده است اما هزینه‌های سنگین نگهداری نوزادان سرپرست خانواده را با دردسر مواجه کرده است.

تولد ۵ قلوها در زرند/ پدرخانواده شغل پایدار ندارد

شغل ثابت ندارم / ‏‬ مسئولان ورود کنند

پدر این خانواده در این زمینه گفت: از این خدا ۴ فرزند به من عطا کرد شکرگزارم اما هزینه‌های نگهداری این نوزادان زیاد است و در این وضعیت اقتصادی مشکلات زیادی برای خانواده ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اینکه ۴ نوزاد به خانواده من اضافه شد را به فال نیک می‌گیرم و آنها را نعمت خدا می دانم و سپاسگزارم.

وی با اشاره به اینکه شغل ثابت و درآمد پایدار ندارم گفت: با درآمد کارگری بزرگ کردن این نوزادان سخت است و امیدوارم دولت با توجه به سیاست‌های فرزند آوری از خانواده ما حمایت کند.

تولد ۵ قلوها در زرند/ پدرخانواده شغل پایدار ندارد

وی گفت: تنها در بخش تأمین پوشک و شیرخشک هزینه‌ای بسیار سنگین به خانواده تحمیل می‌شود و در تلاش هستیم این هزینه‌ها را جبران کنم.

دولت از خانواده ما حمایت ویژه کند

مادر این نوزادان نیز بیان کرد: خدا رو شکر می‌کنم که ۴ فرزندم سالم هستند و این نعمت بسیار بزرگی است.

وی افزود: با این وجود نگهداری از بچه‌ها هزینه بسیار زیادی دارد که می‌تواند حتی برای خانواده‌های با درآمد متوسط هم مشکل آفرین باشد و از مسئولان می‌خواهیم برای نگهداری و تأمین هزینه‌های نوزادان به ما کمک کنند. متأسفانه همسر بنده کار ثابت ندارد و درآمد خانواده بستگی به شرایط و درخواست کار دارد که در برخی از موارد با مشکل مواجه هستیم.

نوزادان هم اکنون به دلیل نارس بودن در بیمارستان نگهداری می‌شوند، با توجه به سیاست‌های فرزند آوری و افزایش قابل توجه هزینه‌ها حمایت از خانواده‌هایی که دارای چند قلو هستند ضروری است.

تولد ۵ قلوها در زرند/ پدرخانواده شغل پایدار ندارد

حمایت از خانواده‌ها چندقلو ضروری است / ‏‬ هزینه‌هایی که چند برابر می‌شود

یک کارشناس امور خانواده در گفتگو با مهر بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه خانواده‌هایی که چند قلو زایی دارند تأمین هزینه‌های این کودکان است. اما مشکلات و نیازهای مشورتی و حمایت اجتماعی نیز وجود دارد.

زهرا امینی افزود: در شرایط کنونی اقتصادی تأمین نیاز خای یک فرزند هم سخت شده و با توجه به سیاست‌های ازدیاد جمعیت و لزوم افزایش نرخ رشد جمعیت که ابلاغ شده است باید عملاً برای این خانواده‌ها چاره اندیشی شود.

وی گفت: هم اکنون حمایت‌های ابتدایی در خصوص تأمین هزینه‌ها این کودکان انجام می‌شود اما لزوم حمایتهای بیمه‌ای و تأمین هزینه‌های پزشکی و درمانی این کودکان و حمایت از سرپرست این خانواده‌ها بسیار مهم است.

هم اکنون حمایت‌های ابتدایی در خصوص تأمین هزینه‌ها این کودکان انجام می‌شود اما لزوم حمایت‌های بیمه‌ای و تأمین هزینه‌های پزشکی و درمانی این کودکان و حمایت از سرپرست این خانواده‌ها بسیار مهم است

امینی ادامه داد: اینکه به یک باره چند نوزاد به جمعیت یک خانواده با درآمد متوسط نیز افزوده شود شرایط اقتصادی سختی ایجاد می‌کند به همین دلیل باید چاره اندیشی جدی و به دور از وعده‌ها برای این خانوارها انجام شود.

وی گفت: نیازهای زیستی، مراقبتی و لزوم حمایت‌های اجتماعی از این خانواده‌ها بسیار مهم است و حتی از مادران این نوزادان باید حمایت‌های مشاوره‌ای جدی انجام شود از سوی دیگر سرپرست این خانواده‌ها برای تأمین نیازهای خانواده‌ای پر جمعیت دست تنها می‌ماند.

این در حالی است که طرح‌های حمایتی از خانواده‌های چند قلو یکی از وعده‌هایی است که دولت در ماه‌های اخیر داده است و معاون امور خانواده رئیس جمهور قول ارائه تسهیلات، تأمین مسکن و ارائه خدمات رفاهی را داده است.

همچنین معاون اجتماعی سازمان بهزیستی نیز از انعقاد قراردادی با بنیاد ۱۵ خرداد در راستای حمایت از فرزندان چند قلو خبر داده بود، طبق بررسی‌های صورت گرفته خانواده‌های دارای ۳ قلو به بالا پس از تولد فرزندان آنها را تحت حمایت قرار می‌دهند و باید دید آیا این خانواده نیز تحت حمایت خیرین و نهادهای دولتی قرار می‌گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.