تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 8:03
کد خبر : 10004

توسعه سریع فاضلاب شهری مطالبه‌ای عمومی است

توسعه سریع فاضلاب شهری مطالبه‌ای عمومی است
لزوم اتصال سریع هتل سنتی کرمان به فاضلاب شهری

به گزارش نسیم صبا:دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در حاشیه بازدید از هتل سنتی کرمان گفت: تخلیه فاضلاب این هتل به شکل کنونی مطرود است و باعث ایجاد شرایط بسیار نامساعد و متصاعد شدن بوی نامطبوع برای مسافران و بازاریان این محل شده است.

مهدی بخشی در تشریح این خبر افزود: شکل کنونی دفع فاضلاب هتل سنتی کرمان صحنه‌های انزجار آوری را رقم زده و مشام هر رهگذری را آزار می‌دهد و سلامت آنان را به خطر می‌اندازد.

وی توسعه سریع فاضلاب شهری رامطالبه‌ای عمومی دانست و تاکید کرد: این مطالبه وابسته به منافع شخص یا گروهی خاصی نیست.

وی در ادامه دستور جدی برای حل این معضل و اتصال فاضلاب هتل به فاضلاب شهری را صادر و با مسئولان شهرداری و اداره آب و فاضلاب هماهنگی‌های لازم را در این خصوص به عمل آورد.

شایان ذکر است؛ “کاروانسراها” بخشی از حیات اجتماعی و یکی از هویت‌های اصلی شهر می‌باشند. کاروانسرای وکیل کرمان نیز روزگاری، سرای کاروان‌ها بود و آمد و شدها و نشست و برخاست‌های مردمان متعددی را به خود دیده و تقویم زندگی افرادی را در بردارد که کمتر کسی آوازه مهمان نوازی آن‌ها را به گوش نشنیده است.

قدمت این کاروانسرا به دوره قاجاریه بر‌می‌گردد. از بناهای مجموعه وکیل شهر کرمان که ساخت آن در سال ١٢٧٧ به فرمان محمد اسماعیل خان وکیل ‌الملک، حاکم کرمان آغاز و در سال ١٢٨٧ به دست فرزندش مرتضی قلی خان وکیل‌الملک تکمیل و مرکز تجارت و رخدادهای اجتماعی و فرهنگی استان گردید که متأسفانه در رهگذر زمان، بسیاری از پتانسیل‌های تاریخی و دیدنی این مکان زیبا و منحصر به فرد دچار آسیب و تخریب و دهه‌های متمادی به حال خود رها شدند.

حدود سال ١٣٧٧ طرح تبدیل کاروانسرای وکیل به هتل سنتی کرمان مطرح شد اما به دنبال بی توجهی متولیان روز به روز از رونق آن کاسته می‌شد تا اینکه در سال ٩۶ مرمت و احیای آن به شرکت سرمایه‌گذاری سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران) واگذار گردید و هم‌اکنون علی رغم اینکه آماده بهره برداری و پذیرش مهمان از سایر استان‌ها و حتی کشورهای دیگر است اما فاضلاب آن به فاضلاب شهری متصل نیست وتخلیه آن به وسیله خودروهای مخصوص اینکار انجام می‌شود و امان از مردم بریده است اما متأسفانه وعده‌های حل این مشکل نیز بسیار زمانبر و به کندی پیش می‌روند که با صدور دستور پیگیری ویژه از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، این روند تسریع می گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.