تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 - 18:44
کد خبر : 922

تمایل ریاض به برقراری ارتباط با ایران/ از ایجاد روابط دوجانبه با عربستان استقبال می‌کنیم

تمایل ریاض به برقراری ارتباط با ایران/ از ایجاد روابط دوجانبه با عربستان استقبال می‌کنیم

– وزیر امور خارجه گفت: اظهارات وزیر امور خارجه عربستان نشانگر تمایل آن‌ها برای برقراری روابط دوجانبه با ایران است و ما از آن استقبال می‌کنیم. به گزارش نسیم صبا:حسین امیرعبداللهیان در گفت وگو با خبرنگار سیاست‌ خارجی ایرنا در پاسخ به سووالی در ارتباط با مناسبات ایران و عربستان و اظهارات اخیر یک مقام

– وزیر امور خارجه گفت: اظهارات وزیر امور خارجه عربستان نشانگر تمایل آن‌ها برای برقراری روابط دوجانبه با ایران است و ما از آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش نسیم صبا:حسین امیرعبداللهیان در گفت وگو با خبرنگار سیاست‌ خارجی ایرنا در پاسخ به سووالی در ارتباط با مناسبات ایران و عربستان و اظهارات اخیر یک مقام عالی رتبه عربستان اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان بر اساس تصمیم ریاض به قطع رابطه دیپلماتیک از سوی این کشور برقرار نیست.

وی تصریح کرد: ولیکن این روابط در سال‌های پیشتر از روند تقریبا ثابت و همراه با دعوت ایران بر حسن مناسبات همراه بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد: ما در برخی مسایل منطقه دیدگاه ها و رویکردهای متفاوتی داریم ولی مدیریت اختلاف از سوی طرفین می‌تواند در خدمت منافع دو ملت و همچنین کشورهای دوست و برادر قرار گیرد.

امیر عبداللهیان افزود: ما طی سالی که گذشت چهار دور گفت وگو با عربستان داشتیم. این گفت وگوها هم فضای خوبی را ترسیم کرد و هم نتایجی ولو اندک به همراه داشت و ما از اینکه عربستان مسیر گفت وگو را در پیش گرفته است خرسندیم و ادامه این نگاه می‌تواند به نتایج مثبتی بینجامید، زیرا بهبود مناسبات و همکاری به نفع دو کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهارات اخیر مقام عالیرتبه عربستان را مبنایی برای نشان دادن تمایل جدید ریاض به پیشبرد مناسبات دوجانبه ارزیابی کرد و اظهار داشت: از آن استقبال می‌کنیم.

امیر عبداللهیان در ادامه خواست دولت مردمی و تحول خواه سیزدهم بر تعامل با همسایگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: رییس جمهور محترم نیز کراراً بر عزم جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تاکید کرده است.

راه‌حل بحران یمن، سیاسی نیست

وزیر امور خارجه در خصوص بحران یمن گفت: روشن است که بحران یمن راه حل نظامی ندارد. یمن به همه یمنی‌ها تعلق دارد. راه حل یمن سیاسی و مبتنی بر گفت وگوهای یمنی- یمنی و به دور از مداخلات خارجی بود و این مهم از طریق پایان محاصره‌ و جنگ محقق خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.