تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 8:55
کد خبر : 2731

تعیین تکلیف سابقه تحصیلی دیپلمه های نظام قدیم برای کنکور ۱۴۰۲

تعیین تکلیف سابقه تحصیلی دیپلمه های نظام قدیم برای کنکور ۱۴۰۲
نحوه تعیین تکلیف داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ که دارای سوابق تحصیلی نیستند از سوی سازمان سنجش و شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد.

به گزارش نسیم صبا:عبدالرسول پور عباس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تعیین تکلیف سوابق تحصیلی داوطلبانی که سال‌ها از زمان فارغ التحصیلی آنها گذشته و قصد دارند در کنکور سال ۱۴۰۲ شرکت کنند، گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این اختیار را دارد که به میزانی که سابقه تحصیلی وجود ندارد و امکان ایجاد آن نیز نیست، جایگزینی برای آن تعریف کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو بعد از تعیین تکلیف این مورد آن را اطلاع رسانی خواهد کرد.

سیدجلال موسوی مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در پاسخ به سوال مذکور گفت: قرار شده است وزارت آموزش و پرورش آئین نامه‌ای برای موضوع مذکور تهیه کند.

وی ادامه داد: ممکن است شخصی دیپلم نظام قدیم داشته باشد و یا ۲۰ سال از زمان فارغ التحصیلی وی می‌گذرد، اینکه برای وی ترمیم معدل انجام شود و یا اینکه فرایند آن متفاوت‌تر باشد، تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دراین خصوص با رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش نیز صحبت کرده‌ایم و در حال تدوین آئین نامه‌ای هستند در آن آئین نامه برای این افراد راهکارهایی اعمال می‌شود، قبل از مهر باید این آئین نامه را ارائه کرده و اعلام کنند.

به گزارش مهر، براساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آزمون سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط سوابق تحصیلی سال دوازدهم با تأثیر قطعی خواهد بود و در کنکور سال ۱۴۰۴، سال یازدهم نیز اضافه می‌شود و در کنکور سال ۱۴۰۵ سوابق تحصیلی سال دهم هم اضافه خواهد شد.

تأثیر قطعی سوابق تحصیلی درسال ۱۴۰۲ صرفاً ۴۰ درصد خواهد بود و در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تأثیر قطعی می‌رسد و در سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد تأثیر قطعی خواهد رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.