تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 5:39
کد خبر : 3665

تخصیص ۳۹ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس خراسان جنوبی

تخصیص ۳۹ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس خراسان جنوبی
- وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تخصیص ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس استان طی هفته دولت خبرداد.

به گزارش نسیم صبا از مهر؛ یوسف نوری عصر جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تقدیر از اقدام استان در حذف عوارض شهرداری برای مدارس اظهارکرد: رایگان شدن کتب درسی دانش آموزان شهرستان‌های مرزی هم با پیگیری مسئولان استان انجام شد.

وی در خصوص درخواست مسئولان استان برای تکمیل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان باید این پروژه را به اتمام برساند.

وی ادامه: بنده هم پیگیری می‌کنم تا این پروژه در مصوبات سفر بعدی رئیس جمهوری قرار بگیرد و تا آن زمان یک رقم اعتباری می‌دهیم تا کار تعطیل نشود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس خیر ساز استان را اختصاص خواهیم داد.

نوری تصریح کرد: برای استخر دانش آموزی بیرجند نیز تلاش می‌شود تا در ردیف بودجه سال آینده پیش بینی شود اما اعتباراتی را می‌دهیم تا پروژه تعطیل نشود.

وی با اشاره به اینکه نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان یک به ۱۱۱ نفر است، گفت: این دانشگاه دو سال است دانشجو می‌گیرند و جا ندارند. و

به گفته وی مجوز جذب ۱۳۰۰ نفر عضو هیئت علمی به اضافه ۲۰۰ نفر هم نخبگان برای هیئت علمی را گرفته ایم که هزار نفر از این افراد دکتر معلم‌های آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ هزار مترمربع از زمین‌های آموزش و پرورش را به دانشگاه فرهنگیان اختصاص دادیم، ادامه داد: اعلام کردیم خوابگاه بسازند و ترم آخر دانشجوهای سال چهارم را در تابستان برگزار شود تا معلم شوند و جای دانشجوهای جدید باز شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد دانشگاه فرهنگیان در نهبندان هم گفت: هر دانشکده اقماری که بخواهد تأسیس شود باید به هیئت امنا برود و بعد از تصویب به وزارت علوم می‌رود، آن گاه می‌توان سهمیه داد، لذا طرح آن ارائه شود تا پیگیری لازم را انجام دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.