تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 7:56
کد خبر : 4090

تاکید رییس‌کل دادگستری کرمان بر توسعه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در حاشیه شهر

تاکید رییس‌کل دادگستری کرمان بر توسعه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در حاشیه شهر
رییس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم توسعه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در نقاط حاشیه شهر به منظور ارتقای فرهنگی و اقتصادی این مناطق تاکید کرد و گفت: ضمن آنکه باید از توسعه حاشیه‌نشینی در استان جلوگیری شود، باید نسبت به ساماندهی نقاط حاشیه شهر موجود نیز برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

به گزارش نسیم صبا: حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به بازدید اخیر از نقاط حاشیه‌ای شهر کرمان افزود: در این بازدید مشخص شد این مناطق در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، امنیتی و آسفالت معابر نیاز به توجه ویژه دارند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مسئولیت مستقیمی در حوزه ساماندهی حاشیه‌نشینی برعهده ندارد، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی از باب نظارت بر عملکرد مجموعه‌ها و به منظور پیگیری حقوق شهروندی به این حوزه ورود کرده است و در این زمینه باید توجه داشت اگر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند، نیازی به ورود دستگاه قضایی نیست.
رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در حوزه ساماندهی نقاط حاشیه‌ای شهر کرمان پیگیری‌ها و اقدامات بسیار خوبی داشته است، ادامه داد: بخشی از اقدامات موردنیاز برای توسعه فرهنگی در حاشیه شهر کرمان، در توسعه مدارس محقق می شود و از این رو بر اساس بازدید ها روند اجرایی ۲ مدرسه در این منطقه نیز مورد بازدید قرار گرفت.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز در این دیدار گفت: هم‌اینک ۲مدرسه ۱۲ کلاسه در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در محله صنعتی در دست ساخت است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده یکی از این مدارس با استفاده از اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و ساخت مدرسه دوم نیز در اعتبارات سال ۱۴۰۱ دیده شده است.
رضا هدایتی افزود: در سال جاری ۹ هزار کلاس درس نوساز در کشور آماده بهره‌برداری شده که از این تعداد ۶۰۰ کلاس مربوط به استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۰ مدرسه توسط اداره کل نوسازی مدارس در دست احداث قرار دارد، تصریح کرد: این اداره کل در مجموع ۴۰۰ پروژه را در دست انجام دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.