تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 11:54
کد خبر : 1854

تاکید بر گسترش روابط در عرصه های مختلف از سوی روسای جمهور ایران و اندونزی/ اشتراکات دینی و فرهنگی زمینه مناسبی برای ارتقای سطح تعاملات تهران و جاکارتا است

تاکید بر گسترش روابط در عرصه های مختلف از سوی روسای جمهور ایران و اندونزی/ اشتراکات دینی و فرهنگی زمینه مناسبی برای ارتقای سطح تعاملات تهران و جاکارتا است
روسای جمهور ایران و اندونزی در گفتگوی تلفنی با یکدیگر با اشاره به ظرفیت های متنوع موجود در دو کشور بر ضرورت تلاش مشترک برای به فعلیت رساندن این ظرفیت ها در چارچوب ارتقای سطح تعاملات دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش نسیم صبا:آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه گفتگوهای عیدانه خود با روسای کشورهای اسلامی به مناسبت پایان ماه ضیافت الله، فرارسیدن عید سعید فطر را به «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی و مردم کشورش تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد به برکت این عید بزرگ ملت و دولت اندونزی و همه ملت های جهان از صلح و امنیت بهره‌مند باشند.
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور افزود: با تلاش مشترک برای فعال شدن این ظرفیت‌ها، روابط دو کشور می‌تواند در تمامی زمینه‌ها توسعه یابد. جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است که روابط خود را با اولویت کشورهای دوست، در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی ارتقا دهد.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مساله فلسطین در جهان اسلام، گفت: کشورهای اسلامی باید در دفاع از مبارزات ملت فلسطین انسجام و یکپارچگی داشته باشند.
«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک متقابل عید سعید فطر به رئیس جمهور و مردم کشورمان، بر علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه انرژی و بهداشت تاکید کرد.
رئیس جمهور اندونزی تصریح کرد: ایران و اندونزی علاوه بر اشتراکات فرهنگی، در زمینه مسائل منطقه ای و بین المللی نیز دیدگاه های نزدیکی دارند و هر دو از آرمان های مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.