تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 6:10
کد خبر : 8157

تالار فرهنگ و هنر کرمان افتتاح شد

تالار فرهنگ و هنر کرمان افتتاح شد
تالار فرهنگ و هنر کرمان پس از ۱۵ سال انتظار اهالی فرهنگ و هنر و مردم کرمان با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش نسیم صبا: احداث تالار فرهنگ و هنر کرمان در زمینی به مساحت ۳۷۴۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۴۳۳۵ مترمربع در قالب طرح احداث ۱۵ مجتمع فرهنگی و هنری در سطح کشور از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و همزمان با ولادت امام علی(ع) در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ افتتاح شد.

این مجتمع شامل سالن تخصصی موسیقی با ظرفیت ۶۵۰ نفر ، سالن تخصصی تئاتر با ظرفیت ۳۲۰ نفر و سالن همایش با ظرفیت ۱۶۰ نفر می‌باشد. به علاوه سالن کتابخانه، فضای آموزشی و کارگاهی، پلاتوهای تمرین تئاتر و اتاق‌های آکوستیک موسیقی، نمازخانه، گالری‌های تخصصی و نیز ۳ سالن کافی شاپ در آن پیش بینی شده است.

شایان ذکر است، بر اساس نظر کارشناسان فنی این تالار در بین تالارهای احداث شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از لحاظ طراحی و ساخت و امکانات فنی بهترین تالار کشور محسوب می‌گردد.
معاون توسعه و مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه در مراسم افتتاح این تالار گفت که این پروژه یکی از پانزده طرح مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سیدمحمود اسلامی افزود: عملیات اجرایی تالار فرهنگ و هنر کرمان سال ۸۸ با زیربنای ۱۴ هزار و ۳۳۵ مترمربع ساخته شد و امروز با تجهیز به امکاناتی چون سالن های اختصاصی تئاتر، همایش ها و موسیقی افتتاح می شود.

وی گفت: نمایشگاه، کتابخانه و کارگاه ساخت دکور از دیگر قسمت های مهم تالار فرهنگ و هنر کرمان است.

محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان نیز در این نشست افزود: در هفت ماه اخیر که تصدی این پست را دارم و در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر هستم، این سومین سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان است که نشان از اهمیت مقوله های فرهنگی و هنری کرمان نزد وزارتخانه فرهنگ دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.