تاریخ انتشار : شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 10:52
کد خبر : 1875

بهبود معیشت مطالبه کرمانی ها از استاندار جدید/ تحول جدی ایجاد شود

بهبود معیشت مطالبه کرمانی ها از استاندار جدید/ تحول جدی ایجاد شود
- دبیر حزب موتلفه اسلامی کرمان با تاکید بر لزوم ایجاد تحول جدی در کرمان گفت: بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مطالبه مردم کرمان از استاندار جدید است.

به گزارش نسیم صبا:احمد علی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتصاب محمد مهدی فداکار به عنوان استاندار جدید کرمان، اظهار کرد: فداکار، خوشبختانه بومی استان بوده و از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله است و فردی ولایی، مدیری انقلابی، خوش فکر و بسیجی است.

مقدم با اشاره به اینکه استاندار جدید، سوابق اجرایی و فرهنگی مؤثری در کشور داشته است، بیان کرد: فداکار کاملاً به وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان اشراف دارد لذا از وزیر کشور سپاسگزاریم که استانداری در تراز گام دوم انقلاب و مطابق با معیارها و اهداف دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی منصوب کردند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان عنوان کرد: انتخاب و انتصاب بالاترین مقام اجرایی استان، حق مسلم دولت است لذا ما بر خود لازم و واجب می‌دانیم که ضمن حمایت قاطع از وی، همراهی و همکاری کامل بدون هیچ‌گونه چشم داشتی با او داشته باشیم.

سهم پایین کرمان از توسعه

وی با بیان اینکه خوشبختانه فداکار با مکتب شهید سردار سلیمانی عجین هست و می‌تواند با عملکرد خوب خود در دل مردم امید ایجاد کند، تشریح کرد: استان کرمان که به پایتخت مقاومت نام گرفته است، بیشترین تعداد مسئولان کشوری از آن برخاسته‌اند اما سهم آن به دلیل حاکمیت جریان ناسالم سیاسی و اقتصادی بر منابع استان، چیزی جز سطح بسیار پایین توسعه و سازندگی نیست چرا که اجازه رشد و پیشرفت را به این استان نداده‌اند. استاندار جدید که خود شناخت کامل از استان دارد باید با همت جهادی و انقلابی بر این جریان فاسد و ناکارآمد غلبه کرده و زمینه‌های پیشرفت و شکوفایی را مهیا کند.

مطالبه مردم این استان از وی، رسیدگی به وضعیت بیکاری و معیشت مردم است و انتظار دارند تا برای اشتغال جوانان این استان غنی فکری اساسی شود و به زنان سرپرست خانوار تسهیلات کارآفرینی داده شودمقدم با تاکید به شناخت و اشراف استاندار از همه مناطق استان، افزود: فداکار با ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و مشکلات استان آشنا است و می‌داند از کجا شروع کند لذا مطالبه مردم این استان از وی، رسیدگی به وضعیت بیکاری و معیشت مردم است و انتظار دارند تا برای اشتغال جوانان این استان غنی فکری اساسی شود و به زنان سرپرست خانوار تسهیلات کارآفرینی داده شود همچنین فرهنگ و صنایع دستی استان که سهم زیادی در رونق اقتصاد و صنعت گردشگری استانمان دارد، بطور جدی احیا شود.

این فعال سیاسی با توصیه به استاندار جدید، گفت: کرمان، به دلیل داشتن منابع و معادن سرشار به عقیده سردار سلیمانی نباید از دولت بودجه بگیرد بلکه باید به دولت مرکزی هم کمک کند چون به اندازه کافی مستعد است لذا از نظر منابع تأمین هستیم چون این استان از نظر منابع معدنی بهشت معادن و از نظر کشاورزی، هندوستان کوچک ایران است و همچنین از نظر صنعت گردشگری بسیارغنی می‌باشد.

کرمان نیازمند تحولی جدی است

وی ادامه داد: استان کرمان متأسفانه با این منابع عظیم، به علت بی مدیریتی‌ها، عقب ماندگی و محرومیت‌های زیادی دارد که باید استاندار با همکاری و همراهی مسئولان و همه دلسوزان نظام و انقلاب، با اقدامی جهادی یک تحول جدی ایجاد کند و در راستای برطرف کردن مشکلات، خصوصاً موانع اقتصادی، معیشتی و اشتغال تلاش کنند تا این استان سرشار از غنایم و استعداد را در خور پایتخت مقاومت و شهر سردار شهید سلیمانی آباد کنند.

مقدم با بیان اینکه اینکه تا جائیکه بنده اطلاع دارم همه نمایندگان استان در مجلس، در اصول هیچ اختلافی ندارند و البته در برخی موارد جزئی اختلافاتی دارند که امیدوارم با کمک دلسوزان نظام مرتفع شود، گفت: بحمدالله همه نمایندگان استان، از روز انتخاب فداکار، خشنودی خود را از انتخاب وی ابراز و اعلام همکاری کامل کرده‌اند که ضمن اینکه ظرفیت بسیار خوب و ارزشمندی است در پیشبرد اهداف دولت و توسعه استان به نحو شایسته ای بسیار مؤثر خواهد بود.

استاندار جدید کرمان تحت تأثیر سهم خواهی‌های هیچ جناح قرار نگیرد

وی مطرح کرد: شعار اصلی انتخاباتی آیت الله رئیسی «تحول» بوده است لذا استاندار مردمی باید گفتمان انقلابی و مردمی و موارد ذکرشده در بیانیه گام دوم انقلاب را هر چه سریع‌تر در این استان محروم پیاده کند. مهم‌تر اینکه استاندار جدید باید در تصمیم گیری ها مستقل عمل کرده و درعین حالی که از نظرات همه بهره مند می‌شود، تحت تأثیر سهم خواهی‌های هیچ جناح و گروهی قرار نگیرد و لازم است برای شفافیت عملکرد، چنانچه از طرف هر جناح و یا شخصی تحت فشار قرار گرفت، با صراحت به مردم گزارش دهد همچنین ممکن است استاندار قبلی برای تطبیق و یا تثبیت خود دست به تغییرات شتاب زده‌ای زده باشد که باید ضمن بررسی لازم در صورت صحت، اصلاح کند.

عقب ماندگی‌های کرمان جبران شود

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با اشاره به اینکه آخرین تأکیدات شهید سلیمانی بر رفع مشکلات اقتصادی، محرومیت‌ها و آبادانی کرمان بوده است، توضیح داد: استان کرمان؛ نقش مؤثری در رونق اقتصاد غیر نفتی و اشتغالزایی کشور دارد ولی متأسفانه سال‌های زیادی به دلیل بی مدیریتی‌ها، ناکارآمدی و نبود مدیران انقلابی و بسیجی، دچار محرومیت‌ها، بیکاری و مشکلات عدیده اقتصادی شده است. خواسته مردم از استاندار جدید، با رعایت عدالت، آبادانی و عمران استان، امنیت بخشی، چاره اندیشی درباره خشکسالی و کم آبی، کیفیت بخشی راه‌ها و جاده‌های استان و در یک کلام، به حداقل رساندن مشکلات عدیده مردم است.خواسته مردم از استاندار جدید، با رعایت عدالت، آبادانی و عمران استان، امنیت بخشی، چاره اندیشی درباره خشکسالی و کم آبی، کیفیت بخشی راه‌ها و جاده‌های استان و در یک کلام، به حداقل رساندن مشکلات عدیده مردم است

مقدم با تاکید بر اینکه رضایت مردم کرمان و بهره مندی از امکانات خوب برای سردار شهید سلیمانی مهمترین مساله بود، گفت: شکوفایی معادن بیشمار استان، سامان دهی و نظارت بر عوائد حاصل از فروش معادن و همچنین توجه ویژه به بخش کشاورزی با دادن تسهیلات و تجهیزات نوین، باید از اهم اقدامات استاندار جدید برای پویایی اشتغال و اقتصاد استان باشد.

وی بیان کرد: از آنجایی که کشاورزی مهمترین منبع درآمد مردم جنوب کرمان است و فقر و محرومیت در این شهرها بیشتر از سایر نقاط استان نمایان‌تر است و با توجه به اینکه قاچاق مواد مخدر در جنوب بسیار رواج یافته است لذا استاندار جدید باید توجه ویژه ای به رونق کشاورزی و معیشت مردم جنوب با فراهم کردن زمینه صادرات، فروش و یا ایجاد صنایع تبدیلی داشته باشد.

مقدم عنوان کرد: به هر حال استان کرمان کارهای عقب مانده زیادی دارد که باید با اولویت بندی و تنظیم برنامه زمانی لازم، ضمن جبران عقب ماندگی‌ها و مغفول ماندن ظرفیت‌های عظیم این استان تلاش مضاعفی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.