تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 4:57
کد خبر : 4184

بنیاد تعاون در حوزه اشتغال زندانیان رسالت و وظیفه بسیار سنگینی دارد

بنیاد تعاون در حوزه اشتغال زندانیان رسالت و وظیفه بسیار سنگینی دارد
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که زیرساخت های بسیار خوبی در زندان های این استان ایجاد شده است، گفت: بنیاد تعاون در حوزه اشتغال زندانیان و حمایت از این قشر آسیب پذیر، رسالت و وظیفه بسیار سنگینی دارد زیرا یکی از دغدغه های قوه قضاییه، موضوع اشتغال زندانیان و حمایت از آنها پس از خروج از زندان است.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به تجارب، دانش و تجربه موجود در مدیریت این بنیاد افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در زندان های استان کرمان وجود دارد که با پشتیبانی و حمایت بنیاد تعاون به فعلیت خواهند رسید.
وی عنوان کرد: بنیاد تعاون می تواند در ایجاد اشتغال های پایدار برای زندانیان پس از آزادی از زندان اقدامات بزرگی را به انجام برساند زیرا برخی از زندانیان پس از آزادی به دلیل عدم اشتغال و فقر اقتصادی مجددا به سوی ارتکاب جرم می روند که با ایجاد اشتغال پایدار می توان از ورود مجدد این افراد به زندانها جلوگیری کرد.
وی گفت: مجموعه قضایی استان و اداره کل زندان ها برای استفاده از ظرفیت های موجود و توسعه فعالیت های بنیاد تعاون در این استان آمادگی دارند.
وی تصریح کرد: اعتقادی به کارهای جزیره ای ندارم و معتقدیم همه یک مجموعه هستیم و باید با هم افزایی امکانات و ظرفیت های موجود را به بهترین شکل به کار گیریم.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز با تاکید بر این مطلب که با همکاری و حمایت بنیاد تعاون کارهای بسیار خوبی در مجموعه زندان های استان کرمان صورت گرفته است، تاکید کرد: در سفر روز جاری ضمن بازدید از مجموعه فعالیت های زندان کرمان، بازدیدی از اردوگاه کبوترخان انجام خواهد شد.
سید مجتبی حسینی یادآور شد: بخش اشتغال زندانیان که از موارد مورد تاکید ریاست قوه قضاییه و از اهداف سند تحول و تعالی قضایی به شمار می رود، در این سفر به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و به زودی شاهد توسعه فعالیت های بنیاد تعاون در استان کرمان خواهیم بود.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز گفت: بنیاد تعاون زندانیان کشور در حال حاضر ۳۰ هزار زندانی شاغل حقوق بگیر دارد و با کمک سازمان زندان ها و فنی حرفه ای سالانه ۷۰ هزار نفر را آموزش می دهیم.
رحیم مطهرنژاد افزود: در سال های اخیر ۷۰۰ هزار نفر اموزش دیده و مدرک فنی و حرفه ای را دریافت کرده اند.
وی با اشاره به این مطلب که در دوره مدیریت جدید بنیاد تعاون زندانیان کشور، تاکید بر این است که این بنیاد فعالیت های خود را به صورت خودگردان انجام دهد، تاکید کرد: ۱۵ هزار پابند در حال استفاده هستند و ۱۲ هزار پابند نیز آماده و در اختیار زندان های کشور قرار داده است.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور یادآور شد: قرار دادن محکومان تحت نظارت های الکترونیک کار بزرگی است که از سوی بنیاد تعاون زندانیان کشور دنبال می شود.
مطهرنژاد با بیان این مطلب که یک هزار بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ تحت پوشش بنیاد تعاون مشغول به کار هستند، تاکید کرد: هم اکنون ۳۵۰۰ محصول در این بنگاه ها متناسب با نیاز بازار تولید و این محصولات به بازار عرضه می شود.
وی یادآور شد: زندانی محصول کار دستگاه قضایی نیست و از این رو تمامی دستگاه ها باید به کمک دستگاه قضایی بیایند تا در حوزه حرفه آموزی، توانمندسازی زندانیان و جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به زندان ها گام های بلندتری برداشته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.