تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 7:39
کد خبر : 5132

برنامه‌های اشتغال‌زایی دستگاه‌ها تدوین شود

برنامه‌های اشتغال‌زایی دستگاه‌ها تدوین شود
معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت تسهیل‌گری دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور تأکید کرد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ظهر روز شنبه (۳۰ مهر) در جلسه‌ای با موضوع اشتغال، بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و جمع‌بندی آمار دقیق و یکپارچه برای تدوین برنامه‌های اشتغال زا تأکید کرد و گفت: هیچ دستگاه اجرایی نیست که در زمینه اشتغالزایی مسئولیت نداشته باشد و لازم است ظرفیت تک‌تک دستگاه‌ها در ایجاد فرصت‌های شغلی احصاء شود تا بتوانیم ارزیابی دقیقی نسبت به تعهدات و عملکرد همه دستگاه‌ها در قبال برنامه‌های اشتغالزایی دولت داشته باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور از بانک مرکزی نیز خواست توافقاتی با بانک‌های عامل انجام دهد و صورتجلسه امضا شده بانک‌ها در قبال انجام تعهدات مرتبط با اشتغالزایی را نهایی کند.

مخبر بر ضرورت تسهیل‌گری دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور تأکید کرد و افزود: وزارتخانه و نهادهای مسئول باید برنامه اشتغالزایی خود را با محوریت مردم و با اتکا به ظرفیت‌های جامعه تدوین کنند.

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزرای تعاون کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دولت سیزدهم ارائه کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹ میزان تسهیلات پرداختی ۱,۴۰۰ میلیارد تومان بود که این عدد در یک سال ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم به ۳۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و علاوه بر آن، ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز در شرف پرداخت است.

در ادامه این جلسه، راهکارهای ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع موانع پیش روی اشتغالزایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی گزارشی جامع از برنامه‌های دولت جهت ایجاد فرصت‌های شغلی تدوین و ظرف دو هفته آینده ارائه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.