تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 8:09
کد خبر : 3919

بخشنامه اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی به ۹ بانک ابلاغ شد

بخشنامه اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی به ۹ بانک ابلاغ شد
بانک مرکزی بخشنامه اعطای تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی ‎مسکن روستایی و دستورالعمل اجرایی و توزیع بانکی استانی تسهیلات مذکور را به ۹ بانک عامل ابلاغ کرد و بر این اساس احتمال پرداخت وام مسکن روستایی تا یک هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا بانک مرکزی روز سه شنبه بخشنامه اعطای تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و دستورالعمل اجرایی و توزیع بانکی استانی تسهیلات مذکور را به ۹ بانک عامل ابلاغ کرد.

بعد از انتخاب بانک‌های عامل توزیع استانی اعتبارات صورت می‌گیرد و در مرحله بعد فرآیند پرداخت تسهیلات آغاز می شود.

آبان ماه سال ۱۴۰۰ مصوبه افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد از هیات دولت مجوز گرفت اما تاکنون در اختلاف نظر سازمان برنامه و بودجه و بانک‌ها فرایند عملیاتی به خود نگرفته بود تااینکه هفته نخست شهریور امسال سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه از موافقت و تصویب این تسهیلات در هیات دولت خبر دادند و اعلام شد که پرداخت این وام در بانکهای عامل اجرایی می شود.

آنطور که رییس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت تسهیلات مسکن روستایی اعلام کرده است با توجه به آنکه وزارت راه وشهرسازی تعهد کرده که سالانه تعهدات بانک‌ها برای مابقی سود یارانه‌ای تسهیلات مسکن روستایی را از طریق صندوق ملی مسکن پرداخت کند، موافقت شده است.

«اکبر نیکزاد» رییس بنیاد مسکن نیز گفته است: هر ماه دولت برای تامین یارانه‌ها بار سنگینی را متقبل می‌شود، با این حال رئیس‌جمهور بر پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی تاکید دارد و به همین دلیل طی هفته گذشته در جلسه هیات‌ وزیران پرداخت این وام تصویب شد و در دستور پرداخت بانک‌ها قرار گرف

به گفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اکنون ۱۸۵ هزار واحد مسکن روستایی و ۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری در دست‌ ساخت است که با پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان شتاب بهسازی واحدهای مسکن روستایی بیشتر خواهد شد.

هم چنین اکنون در مجموع ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، به ازای هر استان ۱۰۰ میلیارد تومان، در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان‌ها قرار گرفته که این مبالغ باید برای اجرای طرح هادی هزینه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.