تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مرداد 1401 - 7:47
کد خبر : 3470

بالغ بر ۲۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش ختم شد

بالغ بر ۲۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش ختم شد

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در تشریح این خبر افزود: در مجموع طی چهار ماهه امسال، ۴۳ درصد پرونده های قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان کرمان با صلح و سازش مختومه گردیده است. وی یادآور شد: در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت های خاص،

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در تشریح این خبر افزود: در مجموع طی چهار ماهه امسال، ۴۳ درصد پرونده های قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان کرمان با صلح و سازش مختومه گردیده است.

وی یادآور شد: در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت های خاص، از جمله ماه مبارک رمضان پویش مردمی “به حرمت امیرالمومنین (ع) می بخشم” و در ماه محرم و صفر نیز پویش مردمی”به حرمت اباعبدالله الحسین (ع)” می بخشم راه اندازی شده است که مردم نیز مشارکت بسیار خوبی در این پویش ها داشته اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش شوراهای حل اختلاف، معتمدین، متنفذین و ریش سفیدان ۱۶ پرونده قصاص نیز در قالب پویش های مردمی به رضایت ختم شده است و افراد از اجرای حکم قصاص رهایی یافته اند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بیان کرد: یکی از مهمترین سیاست های موردنظر قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه که سالها در اولویت این دستگاه بوده و در این مسیر گام های بلندی نیز برداشته شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که موضوع صلح و سازش در جامعه مربوط به فرهنگ دینی ماست، تاکید کرد: بخشش حر توسط اباعبدالله الحسین در روز عاشورا درسی برای ما شیعیان و طرفداران ایشان است که اختلافاتی که در جامعه پیش می آید را به تاسی از اباعبدالله الحسین و ائمه اطهار (ع) با صلح و سازش خاتمه دهیم و همه مسایل به رسیدگی های قضایی ختم نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.