تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 15:43
کد خبر : 614

بازار قلعه محمود کرمان احیا شود / لزوم همکاری اوقاف

بازار قلعه محمود کرمان احیا شود / لزوم همکاری اوقاف

عضو شورای شهر کرمان خواستار همکاری اوقاف برای بازسازی و احیای بازار قلعه محمود شد. به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدرضا کمساری در نشست شورای شهر کرمان گفت: خیلی از شهرهای کشور که جایگاه گردشگری بالایی دارند، بسیاری از جاذبه‌های تاریخی ما را ندارند، ولی ما با وجود جاذبه‌های فراوان و باارزش هنوز کار

عضو شورای شهر کرمان خواستار همکاری اوقاف برای بازسازی و احیای بازار قلعه محمود شد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدرضا کمساری در نشست شورای شهر کرمان گفت: خیلی از شهرهای کشور که جایگاه گردشگری بالایی دارند، بسیاری از جاذبه‌های تاریخی ما را ندارند، ولی ما با وجود جاذبه‌های فراوان و باارزش هنوز کار قابل توجهی در این عرصه انجام نداده‌ایم.

کمساری، در مورد بازار قلعه‌محمود بیان کرد: تاکنون، اقدامات خوبی برای احیا و بازسازی این بازار انجام شده و شهرداری هم متعهد شده گچ‌کاری رواق‌های بازار را انجام دهد که امیدواریم زودتر انجام شود.

وی با اشاره به واگذاری حجره‌ها به متقاضیانی که اکثراً در حوزۀ صنایع دستی فعالیت دارند، با هدف ایجاد گذر صنایع دستی، خاطرنشان کرد: برخی از حجره‌ها شخصی هستند و مالک آن‌ها انگیزه‌ای برای مشارکت ندارد؛ اگر شهرداری بتواند بسته‌های تشویقی خاصی طراحی کند و پیگیری‌های بین سازمانی هم انجام شود، می‌توانیم بازارچه را احیا کرده و گذر صنایع دستی با جاذبۀ بالا را ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا تأکید کرد: با توجه به اینکه بیش از ۳۰ غرفه در بازار قلعه‌محمود متعلق به ادارۀ اوقاف است، احیای این بازار نیاز به نگاه مثبت و مشارکت اوقاف دارد.

کمساری با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا، از خیابان «باستانی پاریزی»، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن شرکت فرش و بیمارستان مرسلین در این خیابان، ظرفیت بسیار خوب گردشگری در این محدوده وجود دارد که بهره‌برداری از آن نیاز به مشارکت سازمان صنعت و معدن و موقوفۀ این بناها دار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.