تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 7:44
کد خبر : 9983

ایران و هند می‌توانند با تقویت روابط خود، در نظم نوین جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند

ایران و هند می‌توانند با تقویت روابط خود، در نظم نوین جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند
رئیس جمهور اظهار داشت: ایران و هند به عنوان دو کشور اثرگذار در منطقه می‌توانند با ارتقای همکاری‌های خود به سطحی جدید، در تغییرات ناشی از استقرار نظم نوین جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند.

به گزارش نسیم صبا:آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در دیدار «اجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه دو کشور گفت: امروز نیز اراده سران ایران و هند گسترش روابط به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری است و این موضوع در دیدار بنده و آقای «نارندرا مودی» در سمرقند مورد تأکید قرار گرفت.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرایط جهان در حال تغییر بوده و نظم جهانی جدیدی در حال شکل‌گیری است، افزود: در بطن تغییرات در حال انجام در جهان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، بویژه سازمان‌های شانگهای و بریکس با توجه به برخورداری از قدرت و منابع قابل توجه، می‌توانند بسیار مؤثر باشند.
دکتر رئیسی با بیان اینکه تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و هند علاوه بر تأمین منافع متقابل می‌تواند در حل و فصل مسائل منطقه و از جمله مسئله افغانستان تأثیرات سازنده‌ای داشته باشد، اظهار داشت: ایران و هند به عنوان دو کشور اثرگذار در منطقه می‌توانند با ارتقای همکاری‌های خود به سطحی جدید، در تغییرات ناشی از استقرار نظم نوین جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند.
«اجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند نیز در این دیدار با بیان اینکه تغییرات بزرگی در جهان در حال رخ دادن است و فناوری‌های نوظهور اقتصاد کشورها را بیش از پیش بهم پیوند داده است، ‌اظهار داشت: هند باور دارد که برای اثرگذاری مثبت بر این تغییرات نیازمند تعمیق و گسترش روابط با همسایگان خود و بویژه ایران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.