تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 8:33
کد خبر : 3869

اولیانوف: ایران ابهام در مذاکرات وین را نخواهد پذیرفت

اولیانوف: ایران ابهام در مذاکرات وین را نخواهد پذیرفت
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به ادعاهای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر کم رنگ شدن خوش بینی درباره حصول توافق در مذاکرات وین واکنش نشان داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به ادعاهای جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر کاهش خوش بینی درباره حصول توافق در مذاکرات وین واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، میخائیل اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: واضح است که ایران خلاء ها و ابهامات را نخواهد پذیرفت. من مطمئن نیستم که اتحادیه اروپا فراموش کرده باشد چه کسی مسئول وضعیت فعلی است.

وی افزود: علیرغم ماهیت پیچیده روابط بین الملل، شرکت کنندگان در مذاکرات وین تا کنون توانایی عملگرا بودن را نشان داده اند.

این در حالی است که مشاور هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها هم پیش از این طی سخنانی گفته بود: مهم برای ایران این است که توافق احتمالی هیچ گونه نکته مبهمی نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، «محمد مرندی» در گفتگو با شبکه خبری الجزیره افزود: ما خواهان این هستیم که برای واشنگتن نابودی هرگونه توافق احتمالی بدون اینکه بهای آن را بپردازد، غیر ممکن شود. اتهامات جعلی که آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران نسبت داده است، باید پایان یابد.

وی تاکید کرد: هرگونه ابهام در متن توافق احتمالی باید توضیح داده شود. کشورهای اروپایی به دلیل بحران انرژی مایل به موفقیت توافق هسته‌ای هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.