تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 تیر 1401 - 7:49
کد خبر : 2451

انریکه مورا: به تلاش برای بازگرداندن توافق ادامه خواهیم داد

انریکه مورا: به تلاش برای بازگرداندن توافق ادامه خواهیم داد
انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که به تلاش برای بازگرداندن توافق ادامه خواهیم داد.

به گزارش ن ایرنا ، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه شب پس از دیدار با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در حساب کاربری خود در توئیتر این مطلب را نوشت.
مورا افزود: دو روز مذاکرات فشرده در مورد برجام در دوحه قطر داشتیم. متاسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده امید به آن دسیم صبا ازاشت بدست نیامده است. ما با فوریت بیشتر برای بازگرداندن یک توافق مهم در زمینه عدم اشاعه و ثبات منطقه‌ای تلاش خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، مذاکرات رفع تحریم‌ها با حضور «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران، «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از دیروز سه‌شنبه در پایتخت قطر آغاز شده است.
نمایندگان ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم مذاکره و پیام‌ها میان دو طرف از طریق نماینده اتحادیه اروپا تبادل کردند.
پیش از این نیز، ناصر کنعانی سخنگوی ‌وزارت امور خارجه روز چهارشنبه اعلام کرد: گفت‌وگوها در دوحه از ابتدا دو روزه برنامه‌ریزی شده بود و در طول رایزنی‌های دیروز و امروز طرف‌ها در مورد موضوعات باقی‌مانده به تبادل پیشنهادها و دیدگاه‌های خود پرداختند.
کنعانی تاکید کرد مذاکرات دو روزه دوحه در فضایی حرفه‌ای و جدی در حال برگزاری است.
هشت دور مذاکرات فشرده میان نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ در وین، اسفند ماه گذشته به مرحله‌ای رسید که اکنون موفقیت و یا شکست گفت‌وگوها صرفا به تصمیمات سیاسی آمریکا به عنوان مقصر وضع موجود بستگی دارد. اگر واشنگتن تصمیمات لازمی را که به آن آگاه است اتخاذ کند می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرد و ظرف چند روز به توافق نهایی رسید.
رسانه‌های غربی در ادامه بازی مقصر نمایی اصرار دارند که ایران را عامل تعلل در رسیدن به توافق نهایی و شکست احتمالی مذاکرات نشان دهند. این درحالیست که خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران با رویکردی واقع‌گرایانه منطبق با ملزومات توافق سال ۹۴ و در تناسب با تجریبات بدست آمده از عملکرد طرف‌های غربی تنظیم شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.