تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 - 8:17
کد خبر : 9629

امیر عبداللهیان خواستار نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد

امیر عبداللهیان خواستار نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار برگزاری نشست اضطراری برای رسیدگی به تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی شد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خلال برنامه های خود در پکن، شامگاه پنجشنبه در یک گفتگوی تلفنی با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در خصوص تعرض اخیر و هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی، به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه کشور های عضو برای رسیدگی به تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری در برگزاری این نشست را مورد تصریح قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به گفتگوی تلفنی رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور اندونزی در این ارتباط، دیگر برنامه های پیش بینی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص را به اطلاع دبیر کل رساند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفت و گوی تلفنی، با محکوم کردن تعرض اخیر صهیونیست ها به مسجد الاقصی، از برگزاری نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان در سطح کمیته اجرایی در روز یکشنبه برای رسیدگی به اقدام هتاکانه اخیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش از خبرگزاری «شهاب» فلسطین، دهها تن از اشغالگران شهرک نشین در سرزمین های فلسطینی، امروز در زیر چتر حمایتی نیروهای امنیتی اسرائیل وارد بخش های مختلف مسجد الاقصی شدند.

این تهاجم در اولین روز تعطیلات عید یهودیان موسوم به “عید فصح” انجام می شود که در آن شهرک نشینان با حفاظت شدید توسط نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر، برنامه ها و آیین های تحریک آمیز و عبادات تلمودی را در داخل مسجد الاقصی به انجام می رسانند.

پیش از ورود افراطیون یهودی به مسجد الاقصی، نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر به آن هجوم بردند و برای آماده سازی فضای ورود شهرک نشینان، کلیه نمازگزاران مسلمان را از نقاط مختلف این مسجد بیرون راندند و از ورود نمازگزاران برای ادای نماز صبح در این مسجد نیز جلوگیری کردند که منجر به برپایی نماز در فضای بیرون مسجد و خیابن های اطراف شد.

شب گذشته نیز مسجد الاقصی شاهد هجوم صهیونیست ها و تخلیه کردن صحن های این مسجد از نمازگزاران مسلمان و حمله و تعرض وحشیانه به اعتکاف کنندگان رمضانی و بیرون کردن آنها از مسجد بود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین صبح امروز و شب گذشته در پاسخ به حملات تجاوزکارانه روزهای اخیر رژیم صهیونیستی و نیز حمله به مسجد الاقصی، طی سه‌شنبه شب و صبح چهارشنبه، شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه را با موشک هدف قرار دادند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز گذشته در بیانیه‌ای در خصوص طرح شهرک نشینان برای ذبح قربانی در داخل مسجدالاقصی به بهانه عید یهودی پسح و هرگونه حماقت و تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی به شدت هشدار داد.

پیش از این، گروه مقاومت عرین الاسود در کرانه باختری نیز در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و خطاب به اشغالگران گفت: اینها (شهرک نشینان صهیونیست) هرگونه حماقتی که در مسجد الاقصی انجام دهند، بهای سنگینی برای شما به همراه خواهد داشت که اصلا فکر آن را هم نمی‌کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.