تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401 - 7:19
کد خبر : 6895

امیرعبداللهیان با پادشاه اردن دیدار و گفتگو کرد

امیرعبداللهیان با پادشاه اردن دیدار و گفتگو کرد
وزیر امور خارجه سه شنبه شب در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست «بغداد - ۲» در اردن، با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سه شنبه شب در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست «بغداد – ۲» در اردن، با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

وی ضمن قدردانی از برگزاری موفق نشست «بغداد- ۲» توسط اردن، بر ضرورت توسعه همکاری‌های کشورهای منطقه جهت تقویت صلح، ثبات، امنیت و افزایش مراودات اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با تشریح زمینه‌های همکاری مشترک سیاسی و اقتصادی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش روابط سیاسی و توسعه مراودات اقتصادی و تجاری با اردن اعلام کرد.

در این ملاقات که ولیعهد، نخست وزیر، وزیر امور خارجه و برخی مسؤولان امنیتی اردن نیز حضور داشتند، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن با اشاره به نگاه توأم با احترام مردم اردن به ایرانیان، خواستار آغاز فصل جدیدی از روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای میان دو کشور شد و سرنوشت محتوم کشورهای مسلمان منطقه را در همکاری و مشارکت در ایجاد ثبات و امنیت متقابل دانست.

در این ملاقات وزیر امور خارجه پیام کتبی دکتر رئیسی را تسلیم پادشاه اردن کرد و پادشاه اردن نیز از پیام صمیمانه حجت الاسلام رئیسی تشکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.