تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 - 6:23
کد خبر : 7510

امیدواریم کنسولگری های ایران و عربستان در جده و مشهد بازگشایی شود

امیدواریم کنسولگری های ایران و عربستان در جده و مشهد بازگشایی شود
وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: تاکنون پنج دور مذاکره دوجانبه با عربستان در بغداد داشتیم و بر تداوم مذاکرات اتفاق نظر داریم.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان شامگاه جمعه در جریان سفر به لبنان و در کنفرانس خبری، اظهار امیدواری کرد که در نخستین اقدام، سرکنسولگری های ۲ کشور در شهرهای جده و مشهد بازگشایی شود تا به کسانی که علاقمند سفرهای زیارتی به مکه مکرمه، مدینه منوره و مشهد مقدس هستند، خدمات ارائه کنند.

وی تاکید کرد: طرف سعودی از آمادگی لازم برای بازگشت روابط به حالت طبیعی برخوردار نیست اما ما نیت و جدیت لازم برای عادی سازی روابط با عربستان را داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان، افزود : معتقدیم که اگر اراده جدی در طرف مقابل وجود داشته باشد، به زودی روابط به حالت عادی باز می گردد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نقش عربستان در اغتشاشات اخیر، گفت: همزمان با گفتگو های سیاسی، گفتگوهای امنیتی هم با عربستان انجام داده ایم که موضوعات بین دو طرف بررسی می شود

امیر عبداللهیان در خصوص دیدار با دبیران کل حزب الله و جهاد اسلامی، گفت: در دیدار با سیدحسن نصرالله در خصوص مسائل مختلف و فلسطین گفت وگو کردیم و طبق آنچه از صحبت های دبیرکل حزب الله و دبیرکل جهاد اسلامی دریافت کردم می توانم با صدای بلند بگویم که مقاومت اسلامی لبنان و مقاومت فلسطین در بهترین شرایط خود قرار دارند.

امیر عبداللهیان ادامه داد: آمریکا و اروپا از حادثه فوت یک دختر ایرانی برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کردند اما برای قتل آشکار شیرین ابو عاقله خبرنگار مسیحی – فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی هیچ واکنشی نشان ندادند.

امیر عبداللهیان در مورد مذاکرات رفع تحریم ها، گفت: ما بر اصول و خط قرمز خود در مذاکرات رفع تحریم ها عقب نشینی نخواهیم کرد و البته دیپلماسی را بهترین راه برای توافق می دانیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر خط قرمز ما منافع مردم ایران است.

وزیر خارجه کشورمان گفت:هر زمان مقامات لبنانی آمادگی خودشان را برای دریافت سوخت اعلام کنند، آماده صادرات هستیم.

وی ادامه داد: صورت جلسه صادرات گاز به یک کشور را اروپایی امضا کرده‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.