تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 - 5:54
کد خبر : 8957

اماکن تاریخی کرمان میزبان ویژه‌برنامه نوروزگاه هستند

اماکن تاریخی کرمان میزبان ویژه‌برنامه نوروزگاه هستند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: برای نوروز ۱۴۰۲ اجرای برنامه نوروزگاه در اماکن و سایت های تاریخی استان تدارک دیده شده است.

به گزارش نسیم صبا:فریدون فعالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب نقاط و اماکن تاریخی و گردشگری مانند باغ شاهزاده ماهان، ارگ تاریخی بم، مجموعه گنجعلیخان و غیره میزبان نوروزگاه در ایام تعطیلات نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه آیین ها و برنامه های متنوع فرهنگی در نوروزگاه اجرا می شود تصریح کرد: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و غرفه های عرضه غذاهای محلی برای مسافران و گردشگران نوروزی که به استان کرمان سفر می کنند نیز پیش بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: برای معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان در ایام نوروز ۱۴۰۲، تعداد ۱۵۰ هزار نسخه اقلام تبلیغاتی در بین مسافران نوروزی کرمان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: این اقلام تبلیغاتی شامل کتابچه معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان از جمله ۲۵ هزار نقشه و ۸۰ هزار بروشور درباره معرفی شهرستان‌های این استان، پوستر و کارت پستال است.

فعالی خاطرنشان کرد: اقلام تبلیغاتی در مبادی ورودی شهرها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، هلال احمر و اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی در استان کرمان فعالیت دارند تصریح کرد: با توجه به اینکه راهنمایان گردشگری در این اماکن حضور دارند، گردشگران و مسافران نوروزی را می توان به دیگر جاذبه‌های گردشگری این استان راهنمایی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: سومین جشنواره نوروزی زیباترین هفت‌سین نیز در شهرستان کوهبنان(شمال استان) اجرا می شود که فراخوان آن منتشر شده و علاقه مندان می توانند تا ۲۸ اسفند در آن ثبت نام کنند.

وی افزود: سفره های برگزیده در خانه تاریخی آل طاها در کوهبنان برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی طراحی و گسترانیده می شود.

فعالی خاطر نشان کرد: همچنین همزمان با نوروز ۱۴۰۲، ۲ طرح بزرگ گردشگری شامل یک واحد بومگردی و ۲ کارگاه صنایع دستی در شهرستان زرند با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به پیش بینی آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند تاکید کرد: تمامی اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان کرمان برای میزبانی از مسافران نوروزی آمادگی لازم را دارند.

به گزارش ایرنا، کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.