تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 - 5:13
کد خبر : 3527

امام جمعه کرمان: مصوبات سفر رییس‌جمهور زود اجرایی شود

امام جمعه کرمان: مصوبات سفر رییس‌جمهور زود اجرایی شود
امام جمعه کرمان با اشاره به سفر رییس جمهور به استان کرمان گفت: خیر و برکت این سفر در مصوبات آن بروز دارد و امیدواریم مصوبات هرچه زودتر با پیگیری مدیران اجرایی و در راس آنان استاندار اجرایی شود.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان در مصلای امام‌ علی(ع) همچنین با گرامیداشت روز جهانی مسجد تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم بهترین جایگاه و مکان برای تربیت انسان مسجد است.

وی همچنین با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) بیان کرد: بخش اول زندگی ایشان در عاشوراست که غمبارترین صحنه های زندگی ایشان در آنجا رقم می خورد و مدیریت کاروان حسینی و رساندن پیام کربلا و عاشورا به مدیریت این امام و حصرت زینب(س) است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: بخش دوم زندگی امام سجاد(ع) توجه به جامعه سازی این امام است و امام سجاد (ع) به خوبی درک کرد که اگر شعور معتوی مردم و وجدان اخلاقی جامعه بالا بود، کربلا اتفاق نمی افتاد و یاداین رخداد به چنین فاجعه ای در این سطح و حجم نمی شد.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: جریان کربلا نشان داد جامعه اسلامی در شعور معنوی دچار مشکل است و وجدان اخلاقی جامعه معیوب است، لذا امام سجاد(ع) تمامی توان خودش را گذاشت تا هم شعور معنوی مردم و هم وجدان اخلاقی جامعه را بالا ببرد و صحیفه سجادیه بهترین دلیل برای این فعالیت است تا جامعه را به دوران نبوی برگرداند.

وی همچنین با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد بیان کرد: اتفاقات و حوادث این کودتا برای نسل ما و نسل های آینده می تواند درس های تاریخی و اجتماعی داشته باشد و به شهادت تاریخ آنچه در ۲۸ مرداد اتفاق افتاد دستپخت آمریکا و انگلیس و در حافظه ملت ما به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام علیدادی افزود: استعمار و استکبار در این رویداد تلاش کردند در جامعه هرج و مرج و نا آرامی به وجود آوردند که نمونه های آن را همین الان هم در عراق می بینیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.