تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401 - 8:48
کد خبر : 3727

الحلبوسی دستیابی به تفاهم بین گروه های عراقی را خواستار شد

الحلبوسی دستیابی به تفاهم بین گروه های عراقی را خواستار شد
رئیس پارلمان عراق ضمن تاکید بر توقف خشونت ها و بکارگیری سلاح در این کشور، دستیابی به تفاهم بین گروه های عراقی را خواستار شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر به نقل از شبکه سومریه، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق تمام طرف‌ها در این کشور را به جلوگیری از فتنه انگیزی و دستیابی به تفاهم دعوت کرد.

بر اساس این گزارش، الحلبوسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اوضاع کنونی درباره یک خطر بزرگ هشدار می‌دهد و نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد و اجازه داد با عدم دخالت عقلا و افراد تأثیرگذار از میان رهبران دینی، سیاسی، عشایری و اجتماعی تشدید یابد.

رئیس پارلمان عراق همچنین خویشتنداری و جلوگیری از هرج و مرج و ریختن خون مردم بیگناه عراق از طریق بکارگیری سلاح را خواستار شد.

الحلبوسی افزود: به صورت صادقانه و مخلصانه از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که آتش فتنه را خاموش کرده و به منظور حفظ حاکمیت و ثبات ملی و جلوگیری از کشیده شدن به سمت درگیری که به زیان همه است، به تفاهم دست یابند.

لازم به ذکر است که در پی ناآرامی‌های اخیر در عراق، فرماندهی عملیات مشترک ارتش این کشور اعلام کرده است که در همه استان‌ها و مناطق این کشور از ساعت ۱۹ عصر روز دوشنبه (به وقت محلی) تا اطلاع ثانوی، مقررات منع آمد و شد برقرار می‌شود.

همزمان رسانه‌های عراقی اعلام کردند که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دستور آماده باش کامل به همه نیروهای امنیتی بغداد داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.