تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 7:17
کد خبر : 6844

افزایش ۷ تا ۱۰ برابری مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری در فصول سرد سال

افزایش ۷ تا ۱۰ برابری مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری در فصول سرد سال
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به افزایش 7 تا 10 برابری مصرف گاز در زمستان در بخش‌های تجاری و خانگی، خواستار صرفه‌جویی در مصرف گاز شد و گفت: به ازای هر درجه کاهش دما، ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌‌جویی می‌شود و این سبب می‌شود حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مبلغ گازبهای خانه‌ها کاهش یابد

به گزارش نسیم صبا: منوچهر فلاح همچنین با بیان اینکه تعرفه گاز صنایع تغییر نکرده و قرار نیست گاز گران شود، افزود: تعرفه گاز اماکن تجاری، آموزشی، ورزشی، خیریه، دولتی و کشاورزی از سال ۹۹ تغییر نکرده است.
وی درخصوص تعرفه گاز بخش خانگی نیز توضیح داد:بر اساس الگوی مصرف، ۵ اقلیم در کشور تعریف شده و به فراخور شهرهایی که در این اقلیم‌ها قرار می‌گیرند، تعرفۀ گاز آن‌ها مشخص می‌شود که عمده اقلیم استان کرمان، ۳ می باشد.
فلاح ادامه داد:«برای همه اقلیم‌ها، ۱۲ پلکان الگوی مصرف تعریف شده است، در دهک‌های یک تا سه که حدود ۶۴ درصد مردم را شامل می‌شود، هیچ تغییری در گازبهای آن‌ها نخواهیم داشت. گازبها برای دهک‌های ۴ تا ۶، ۳۰ درصد افزایش یافته، دهک‌های ۷ تا ۱۰ نیز ۵۰ درصد افزایش داشتند و دهک‌های ۱۱ تا ۱۲ که پرمصرف هستند، به ترتیب ۵ هزار تومان و ۶ هزار تومان به ازای هر متر مکعب گاز بهاءمحاسبه خواهد شد.
وی عصر ۲۱ آذرماه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کرمان، بیان کرد: ایران دومین کشور دارای ذخایر گازی در جهان است و چهارمین مصرف‌کننده گاز در دنیا هستیم و در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور از نعمت خدادادی گاز استفاده می‌کنند.
فلاح با بیان این‌که با توجه به وسعت استان و معدنی بودن آن عقب‌ماندگی در حوزۀ گازرسانی بصورت چشمگیر جبران شده است، گفت: دهه فجر سال ۹۷ گاز منطقۀ جنوب استان با افتتاح گاز شهرستان جیرفت کلید خورد و از اواخر همان سال گازرسانی به جنوب کرمان آغاز گردید.
صرفه‌جویی ۹۰ میلیون لیتری فرآورده‌های نفتی| قریب یک میلیون کپسول گاز مایع از سبد خانوار مردم حذف گردید
فلاح خاطرنشان کرد: از ۱۳۵۲ صنعت استان که از نعمت گاز برخوردار شدند، ۶۳۰ صنعت طی چهار سال گذشته از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.
وی افزود: با گازرسانی به صنایع ظرف مدت چهار سال اخیر، قریب به ۹۰ میلیون لیتر مصرف فرآورده‌های نفتی در استان کاهش یافته است.
فلاح ادامه داد: شرکت گاز استان کرمان در حوزۀ GIS مقام سوم کشور را دارد و در حوزۀ سلامت اداری سه سال پیاپی مقام برتر را بین ۴۲ شرکت گاز کشور کسب کرده‌ایم.
وی بیان کرد: همچنین در حوزۀ روابط عمومی در بخش انیمیشن، مقام اول را در وزارت نفت کسب کردیم و طی سال‌های اخیر سازمان شرکت گاز کرمان از پایۀ C به D ارتقا یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در ادامه گفت: در هفتۀ دولت سال جاری، افتتاح بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان کرمان رقم خورد که مهمترین این پروژه ها افتتاح گازرسانی به ۷ شهر (درب بهشت، قلعه گنج، مردهک، عباس آباد و رحمت آباد ریگان، دهنو اسلام آباد فهرج، چاه مرید کهنوج) و ۱۷۴ روستا بوده که در مجموع منجر به برخورداری ۲۸۰۰۰ خانوار از نعمت گاز به همراه برخورداری ۱۹۱ صنعت از قبیل صنایع خودروسازی کرمان، مرکز دانش بنیان پارک علم و فناوری هایتک ماهان، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی زرند، جایگاه CNG جیرفت و صدها گلخانه و کوره آهک و صنایع دیگر از گاز طبیعی است.
وی با بیان این‌که در مجموع حدود ۶۰ درصد پروژه‌های گازرسانی هفتۀ دولت کشور سهم استان کرمان بود، گفت: با ۷ شهر جنوبی که گازرسانی شدند و قریب یک میلیون کپسول گاز مایع از سبد خانوار مردم حذف گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.