تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 8:10
کد خبر : 8284

افتتاح دفتر اورژانس قضایی کرمان

افتتاح دفتر اورژانس قضایی کرمان
دفتر اورژانس قضایی کرمان با حضور مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دادیار دیوان عالی کشور،رییس کل دادگستری استان کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و جمعی از مقامات استانی افتتاح شد.

به گزارش نسیم صبا :حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان در این آیین از ایده اورژانس قضایی تقدیر کرد و گفت: فعالیت این اورژانس از ریشه دار شدن مسائل جلوگیری می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: اورژانس قضایی در بسیاری از شهرستان های استان راه اندازی شده و در مرکز استان از امروز به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

سید مهدی قویدل افزود: در شهرستان های استان ، اورژانس قضایی در کنار دادسراها و کلانتری ها فعال است و سعی دارد اختلافات را قبل از تشکیل پرونده، با مصالحه ختم کند.

وی با اشاره به این مطلب که طرح اورژانس قضایی ایده ابتکاری استان کرمان بوده است، ادامه داد: در استان کرمان بیش از ۶ هزار نفر از مصلحین آموزش دیده اند و هزار نفر بکارگیری شده اند.

شایان ذکر است؛ در دفتر اورژانس قضایی با استفاده از ظرفیت مصلحین، نهادهای مردمی و نخبگان برای صلح و سازش، مشاوره، آموزش و مداخله فوری و پیشگیری از تبدیل به جرم شدن آسیب های اجتماعی استفاده می گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.