تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 7:49
کد خبر : 8731

اعطای مجوز به‌کارگیری ۳۰ هزار نفر در وزارت بهداشت

اعطای مجوز به‌کارگیری ۳۰ هزار نفر در وزارت بهداشت
رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از دادن ۲۵ تا ۳۰ هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمد میرزابیگی شامگاه سه‌شنبه در اجلاس مشترک مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و هیئت مدیره‌های نظام پرستاری خوزستان در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تبدیل وضعیت کارکنان دولت در مجلس مصوب و برای تأیید به شورای نگهبان رفت که این امر مهم برای نیروهای پرستاری شرکتی و تبصره‌ای امنیت و انگیزه شغلی بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از دادن ۲۵- ۳۰ هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت خبر داد و افزود: باید دید که سهم خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی آبادان از این مقدار چه تعداد است.

وی گفت: در دنیا در هر ۲۴ ساعت به ازای هر تخت بین ۶ – ۸ نفر نیروی گروه پرستاری وجود دارد اما در ایران به دلیل محدودیت‌های منابع به ۲.۵ رضایت داده شده و به‌نظر می‌رسد توافق روی این عدد صورت‌گرفته و بر این اساس نیرو جذب شود.

میرزابیگی بیان کرد: در خصوص مباحث مالی، قانون تعرفه‌ها تصویب، اعتبارات تخصیص داده و دستورالعمل‌ها نیز ابلاغ شده اما به‌نظر می‌رسد مقداری عزم مدیریتی محکم‌تری نیاز است تا این قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغ شده و دستورات رئیس جمهور و فرمایشات مقام معظم رهبری زمین گذاشته نشود و سیستم HIS فعال تا خدمات در آن ثبت شود.

وی عنوان کرد: در زمینه فوق‌العاده خاص با یک نظر جدیدی، تعدادی از نمایندگان مجلس فعال شدند و تا دیشب حدود ۲۰ پیشنهاد ثبت شده بود و پیگیر هستیم که این تعداد بیشتر هم شود و در صحن علنی مجلس با مشکل مواجه نشود.

میرزابیگی اضافه کرد: وزارت بهداشت برای آن میزان ضریبی که نمایندگان پیگیر آن هستند به منظور تأمین منابع مشکلی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: خبر خوش قطعی در آستانه نوروز قرار گرفتن منابع اجرای تعرفه‌ها در سرانه است که به صورت یک بند مستقل در تبصره ۱۷ سازمان برنامه و بودجه به مجلس فرستاده شده و مجلس نیز روی آن نظر مساعد دارد که این موضوع بسیاری از مشکلات را در حوزه پرستاری حل خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.