تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مرداد 1401 - 7:46
کد خبر : 3193

اسلامی: اراده ما در تامین منافع ملت مستحکم است

اسلامی: اراده ما در تامین منافع ملت مستحکم است
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ، گفت: اراده ما، اراده مستحکمی است و برای لغو تحریم‌ها از هیچ گونه اقدامی که در راستای منافع ملت ایران است کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح روز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تحریم‌های آمریکا، گفت: موضع آمریکا در سیاست فشار حداکثری شکست خورده و امیدی به اینکه از این سیاست نتیجه‌ای حاصل‌شان شود، ندارند اما رفتار دوگانه یا چندگانه آنها را شاهد هستیم.

وی افزود: اتهامات واهی را ۲۰ سال است که به کشور نسبت می‌دهند و با مواردی که رژیم صهیونیستی و ضدانقلاب ادعا می‌کنند، فشارها را بر ملت و جمهوری اسلامی تشدید می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اگر در مذاکرات به معنای واقعی کلمه حُسن نیت داشتند، این همه سال که مذاکره کردند، برجام مولود برون رفت از این وضعیت بوده است، تصریح کرد: ما مذاکره‌ای صورت دادیم که این اتهامات کنار گذاشته شود و اعتمادسازی شود و ایران از همین جهت محدودیت و نظارت تشدید شده را پذیرفته است.

اسلامی تاکید کرد: ایران همواره تاکید کرده و مجدد نیز تاکید می‌کند که تمام فعالیت‌های هسته‌ای آن مطابق با پادمان و NPT است.

وی گفت: از این رو در اجرای قانون لغو تحریم‌ها و در پاسخ به این تحریم‌ها، گاز دهی به سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمیتاکید کرد: با این اقدام به آنها نشان می‌دهیم اراده ما، اراده مستحکمی است و برای لغو تحریم‌ها از هیچ گونه اقدامی که در راستای منافع ملت ایران است کوتاه نخواهیم آمد.

اسلامی درپاسخ به سوالی درباره درباره اظهارات اخیر «گروسی»، گفت: انتظار داریم او مطابق ضوابط آژانس اظهار نظر کند و اظهاراتش در چارچوب قوانین و مقررات باشد و از رفتار سیاسی که متأثر از فشار صهیونیستی است دست بردارد.

وی اضافه کرد: برای او متأسفم زیرا آژانس در تمام فرایندهای ما طبق پادمان حضور و نظارت دارد و عملیات اجرایی ما در حوزه سازمان انرژی اتمی در بخش‌های گوناگونی که به مواد هسته‌ای مرتبط می‌شود تحت نظارت آژانس بوده، هست و خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون اظهارت «جان کربی» درباره اینکه آمریکا برنامه‌ای برای حذف سپاه از فهرست تحریم‌ها ندارد، گفت: این موضوع اصلی در مذاکرات نیست. FTO موضوع اصلی نبوده و سخنگو مرتب این امر را اعلام کرده است.

اسلامی با بیان اینکه دوربین‌هایی که ما جمع کردیم، دوربین‌های برجامی یا فراپادمانی بوده است، گفت: اینها با توافق جمهوری اسلامی ایران برای برجام نصب شده است در جهت اینکه محدودیت فعالیت، ظرفیت فعالیت و سرعت فعالیت هسته‌ای ما را اندازه‌گیری کنند.

وی تاکید کرد: وقتی طرف مقابل در برجام حضور ندارد و به تعهدات خود عمل نمی‌کند، دلیلی ندارد ما یک‌طرفه به یک تعهد شبه منسوخ ادامه دهیم. تا زمانی که به تعهدات خود برگردند و موارد کذب اتهامی را کنار نگذارند، دوربینی نصب نخواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.