تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 6:25
کد خبر : 9875

استقبال پرشور مخاطبان از ویژه برنامه قرآنی «محفل» در برج میلاد

استقبال پرشور مخاطبان از ویژه برنامه قرآنی «محفل» در برج میلاد
در بخشی از ویژه برنامه «محفل» از عوامل این برنامه به ویژه حجت الاسلام قاسمیان، احمد ابوالقاسمی حامد شاکرزاده، حسنین الحلو و رضوان درویش با هدیه متبرک حرم حضرت امام رضا (ع) تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی بزرگ برنامه تلویزیونی محفل شبکه سوم سیما، با حضور حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی؛ و همچنین احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرنژاد، رضوان درویش و حسنین الحلو و جمعی از مهمانان ویژه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با استقبال پرشور مخاطبان نوجوانان و جوان برنامه قرآنی «محفل» مواجه شده بود، پس از اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی و قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی احمد ابوالقاسمی، مهمانان شرکت کننده به جمع خوانی سوره مبارکه کوثر پرداختند.

در این مراسم زهرا خلیلی، ثنا و حدیث نظری، حنانه خلفی و مریم شفیعی و عطیه عزیزی به بالای سن آمدند و در پاسخ صحیح به سوالات اساتید مورد تشویق و تحسین مهمانان قرار گرفتند. همچنین گروه سرود احسان به اجرای سرود «اینجا ایران» پرداختند.

در بخشی از این مراسم، رضوان درویش داور سوری برنامه محفل به زبان عربی به شعر خوانی پرداخت و سپس درباره بازخورد برنامه محفل اظهار داشت: انتظار می‌رفت که برنامه محفل بازخورد خوب ملی و بین‌المللی داشته باشد زیرا دست اندرکارانی که این برنامه را تهیه و اجرا می‌کردند بسیار فعال و قوی بودند. همچنین اساتید و داوران خوبی داشت.

وی افزود: بنده پیام‌های بسیاری از ایران و از سطح جهان درباره این برنامه دریافت کردم برای مثال بسیاری از ایرانیان در پیام‌هایشان ابراز می‌کردند و پیام می‌دادند مبنی بر اینکه ما شما را دوست داریم چرا که شما و مردم سوریه از محبان اهل بیت (ع) هستند.

رضوان درویش ادامه داد: همچنین از سطح بین‌المللی پیام‌هایی را دریافت می‌کردم که محتوای آن حاوی این مضمون بود مبنی بر اینکه این کلیپ‌هایی که از بنده در شبکه‌های اجتماعی غیر قرآنی منتشر و در صفحه‌های مختلف ترند شده است نام برنامه‌اش چیست که همه را به خود جذب می‌کند.

این داور سوری اضافه کرد: در این برنامه از فرزند شهدا، نابینایان، جانبازان و دیگر مشاغل شرکت کردند و اختصاص به قشر خاصی نداشت. برنامه محفل نه زیبا بلکه زیباتر از زیبا بود.

در بخشی از برنامه از عوامل برنامه به ویژه حجت الاسلام قاسمیان، احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرزاده، حسنین الحلو و رضوان درویش با هدیه متبرک حرم حضرت امام رضا (ع) تجلیل به عمل آمد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی ضمن تشکر از همکاری صدا و سیما در برگزاری این برنامه، گفت: خواهش ما از رسانه ملی این است که افزون بر استمرار و ادامه چنین برنامه‌هایی در ایامی غیر ماه رمضان امتداد آن هم تلاش داشته باشد که بهانه‌ای برای رونق گرفتن محافل قرآنی در سراسر کشور شود.

وی افزود: به فضل خدا با ویژه برنامه محفل در ماه مبارک رمضان یک بار دیگر حال و هوای شورانگیز قرآنی بیش از گذشته به نمایش گذاشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه نوجوانی ما در جلسات قرآنی گذشته است، عنوان کرد: ویژه برنامه محفل برکات جلسات قرآنی را با حس بسیار خوبی به نمایش می‌گذارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به خاطرات دوران نوجوانی خود از محافل قرآنی، اظهار کرد: یادم هست استادی داشتیم که در جلسات قرآنی برای رشد قرآن آموزان از یک جلسه با سه ساعت زمان دو ساعت و نیم آن را خود قرآن قرائت می‌کرد که قرآن آموز اشتباه خود را بهتر اصلاح کند.

وی ادامه داد: از شیرینی‌های برنامه محفل این بود که آیات بسیار زیبا را می‌خواندند و نسبت به حال و هوای قرآنی جلسات برای قرآن آموز توجه خاص داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه جلسات قرآنی دهه هفتاد اتفاقات بزرگی در کشور رقم زد که بهانه‌ای برای ورود به عالم قرآن بود، گفت: آیت‌الله بهجت می‌فرمودند زمانی را برای خواندن و قرائت قرآن این پیام الهی قرار بدهید. قرآن فقط کلام الهی نیست بلکه تکلم و سخن گفتن خداوند است.

وی با بیان اینکه مردم ما حس بسیار خوبی نسبت به قرآن دارند، ابراز کرد: مردم گاهی حس حسرت دارند که چرا بیش از این از قرآن بهره نمی‌گیرند. قرآن هدایت برای مردم است و چنین محافلی می‌تواند شروع خوبی برای این هدایت باشد. برترین پاداش‌ها در انتظار دست اندرکاران این برنامه است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان خاطره‌ای از دهه ۶۰ تصریح کرد: در دهه ۶۰ با عده‌ای از جوانان فعالیت قرآنی داشتیم خاطرم هست یکی از روزها در جمع آنان بیان کردم که برای جلسه بعدی محفل قرآنی یکی از بهترین آیات را یافته و بیان کنیم. جلسه بعدی فرا رسید و یکی از اعضا آیه‌ای را قرائت کرد که در مضمون آن آمده بود چقدر رنگ خدا زیباست؛ اگر کسی رنگ خدا را بپذیرد به معراج می‌رود.

خاموشی ادامه داد: به صدا و سیما تبریک عرض می‌کنم چرا که با برنامه محفل یک خط شکنی در برنامه‌های تلویزیونی صورت گرفت و افراد جدیدی را در برنامه محفل به مردم معرفی کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه انقلاب اسلامی مهد قرآن است گفت: مسابقات قرآن کریم یک میدان و هماورد طلبی بسیار قوی است که فرا روی خود را نشان می‌دهد چرا که قدرتمندان قرآنی پشت این صف قرار دارند.

خاموشی ادامه داد: از دست اندر کاران این برنامه تشکر می‌کنم که توانستند این سفره نور را پهن کنند تا مردم بر سر این سفره بنشینند. هر خانه‌ای که قرآنی باشد منور است. هدف از تولید این نوع برنامه‌ها قرآنی شدن تک تک ما است.

وی‌با اشاره به اینکه حاج قاسم قرآن را در وجود خود زنده کرد اظهار داشت: از این رو مسؤولان و نهادهای فرهنگی بدانند برنامه‌های جذاب جای خود را در میان مردم باز و مخاطب خود را پیدا می‌کند اما باید به این نکته توجه داشت که باید برنامه‌هایی در خور زمان ساخته شود و محفل که یکی از برنامه‌های ماه رمضان بود چنین ویژگی داشت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطر نشان کرد: اینکه مردم جذب برنامه محفل شدند را به عوامل برنامه تبریک عرض می‌کنم اما این مسأله را تاکید می‌کنم که محفل تازه آغاز راه است و باید به سوی ترویج سبک زندگی قرآنی حرکت کنیم.

یادآور می‌شود در پایان مراسم از مادران و همسران شهدای مدافع و زینب شیری دختر شهید مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.