تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 6:14
کد خبر : 8160

استفاده از ابزار هنر برای اعتلای فرهنگ مقاومت ضروری است

استفاده از ابزار هنر برای اعتلای فرهنگ مقاومت ضروری است
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی باید برای فرهنگ سازی در حوزه مقاومت و سوق دادن بخشی از تولیدات هنری به این حوزه تلاش کرد. زیرا این امر برای نسل جوان و جدید ما که از دوران اوایل انقلاب، دوران دفاع مقدس و پیشرفت‌های انقلاب اطلاعی ندارند ضروری است.

به گزارش نسیم صبا: محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان با بیان اینکه اگر همت وزیر ارشاد و قول ایشان نبود تاریخ افتتاحیه تالار هنوز مشخص نبود، گفت: استان کرمان مهد فرهنگ و تمدن است و بخش زیادی از ادبیات، فرهنگی و گنجینه‌های بسیار متعلق به کرمان است.

وی با بیان اینکه کرمان در ایرانیت و اسلامیت ما سهم زیادی دارد، افزود: توجه به کرمان یعنی توجه به فرهنگ و امروز کرمان با فرهنگ مقاومت پیوند خورده و این امر رسالت دولت مردان و هنرمندان را مضاعف می‌کند.

زاهدی تصریح کرد: باید برای فرهنگ سازی در حوزه مقاومت و سوق دادن بخشی از تولیدات هنری به این حوزه تلاش کرد. زیرا این امر برای نسل جوان و جدید ما که از دوران اوایل انقلاب، دوران دفاع مقدس و پپشرفت‌های انقلاب اطلاعی ندارند ضروری است و هنرمندان باید به این موضوع ورود کنند. لذا درخواست می‌کنم هنرمندان بخشی از هنر و تولیدات خود را در راستای اعتلای فرهنگ مقاومت و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به کار بگیرند.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) و همچنین تشکر از رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توجه ویژه به کرمان برای به پایان رساندن انتظار طولانی مردم کرمان و اهالی فرهنگ و هنر در افتتاح تالار فرهنگ و هنر گفت: از تمام زحمات مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان که در ادوار گذشته برای ساخت و پیشرفت تالار فرهنگ و هنر کرمان تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

سیدمحمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد نیز اسن مراسم با گرامیداشت یاد شهدا، به ارائه گزارشی از طرح‌های عمرانی وزارتخانه پرداخت و بیان کرد: عملیات اجرایی تالار فرهنگ و هنر کرمان در سال ۱۳۸۸ کلید خورد. این پروژه با ۱۴ هزار ۳۳۵ هزار متر مربع شامل سالن ۳ تخصصی تئاتر، موسیقی و همایش است.

وی با بیان اینکه تالار فرهنگ و هنر کرمان یکی از ۱۵ طرح ملی وزارت ارشاد و سومین طرحی است که در دولت مردمی افتتاح می‌شود، گفت: سالن کتابخانه، فضای آموزشی و کارگاهی و اداری، گالری‌های تخصصی، سالن کافی شاپ و… از جمله بخش‌های این تالار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.