تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 8:16
کد خبر : 2584

استاندار کرمان: کل پهنه معدنی استان اکتشاف می‌شود

استاندار کرمان: کل پهنه معدنی استان اکتشاف می‌شود
- استاندار کرمان با اشاره به تاسیس شرکتی با هدف توسعه اکتشافات معدنی استان گفت: در قدم بعدی کل پهنه استان اکتشاف خواهد شد و امیدوارم وزارت صمت این اجازه را بدهد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، محمدمهدی فداکار روز سه شنبه در آیین افتتاح خط سه کارخانه تولید کنستانتره شرکت گهرزمین در شهرستان سیرجان افزود: با کمک شرکت های معدنی و وزارت صمت شرکتی در استان کرمان تشکیل شده که پروژه ها را برای سرمایه گذاری تامین مالی می کند و یکی از کارهای بزرگ در این شرکت بحث اکتشاف است که مس و گل گهر در این حوزه سرمایه گذاری می کنند.

وی اظهار داشت: مالیات استان کرمان از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده و حقوق دولتی معادن از ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که این امر توان استان را می گیرد.

استاندار کرمان گفت: در حالی که بودجه عمرانی استان کرمان سه هزار میلیارد تومان است، بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد حقوق دولتی معادن است.

وی با بیان اینکه اختیارات شورای معادن کاهش یافته است افزود: شاهد توازن توسعه در استان نیستیم؛ ۱۱ درصداز جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را شامل می شود.

فداکار با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی استان به برکت معادن همیشه مثبت بوده است عنوان کرد: گل گهر ۱۸ هزار کارگر را سهامدار این شرکت کرده که امیدوارم این فرایند ادامه یابد.

وی افزود: از محل تبصره ۶ قانون معادن میزان سه میلیارد تومان به استان کرمان پرداخت شده در حالی که قانون بصراحت می گوید دولت به اجرای این قانون مکلف است و از چند هزار میلیارد تومانی که از استان خارج می شود، مبلغی ناچیز برمی گردد.

استاندار کرمان گفت: جاده های ما با تردد خودروهای سنگین معادن از بین رفته است اما پول خط کشی آنها را هم نداریم.

وی با بیان اینکه بهره برداری از معدن شماره ۳ جنوبی حق گل گهر است افزود: شرکت های معدنی طی اقدامی بزرگ آب خود را از خلیج فارس تامین کردند که اجرای خطوط بعدی آن نیز پیگیری می شود و این شرکت ها بار برق را با تولید انرژی خورشیدی از دوش دولت بر می دارند.

به گزارش ایرنا همچنین وزیر صمت در ادامه این مراسم تراک ۶۰ تنی که ۴۵ درصد از آن بومی سازی شده را رونمایی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.