تاریخ انتشار : یکشنبه 13 شهریور 1401 - 8:21
کد خبر : 3795

استاندار کرمان: تاثیر تعاونی‌ها در اقتصاد کشور ۵ درصد است

استاندار کرمان: تاثیر تعاونی‌ها در اقتصاد کشور ۵ درصد است
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تاثیر تعاونی‌ها در اقتصاد کشور پنج درصد است، گفت: در اقتصاد فرم، مهم نیست بلکه اثرگذاری مهم است، تعاونی‌ها نتوانستند این تاثیرگذاری را داشته باشند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا محمد مهدی فداکار شامگاه شنبه در جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان با اشاره به اینکه تعاونی‌ها قرار بود بخش عمده و یک سوم اقتصاد ایران را نمایندگی کنند ولی در عمل این اتفاق نیافتد، افزود: این اتفاق بخشی به دلایل فرهنگی، فراهم نشدن ظرفیت‌های قانونی و بخشی هم به این دلیل است که اقتصاد به سمت جایی رفت که تعاونی‌ها در آن جایی ندارند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه وقتی تعاون به وزارت کار منتقل شد چون وزارت کارت مجموعه بزرگتری را هدایت می‌کرد عملا تعاون دیگر دغدغه نشد، ادامه داد: تعاونی‌ها در واقع اقتضائات منطقه‌ای را ترویج می‌کرد، اما وقتی این نمایندگی یعنی وزارت تعاون حذف شد آسیب زیادی وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار مفیدی در استان کرمان با توجه به ویژگی‌های اقلیمی و اقتصادی برای کار تعاونی‌ها وجود دارد، اظهارداشت: امیدواریم تعاونی‌های موجود فعالیت خود را فعالانه ادامه دهند و تعاونی‌های جدید نیز در استان شکل گیرد.
فداکار خاطرنشان کرد: استان کرمان جزو استان‌های پیشرو در حوزه تعاونی‌هاست و امیدواریم بتوانیم وظایف خود را در قبال این مجموعه‌ها به خوبی انجام دهیم.

جریان هدفمند حوزه تعاون را در اذهان عمومی جامعه تخریب کرده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه قرار بوده تعاون ۲۵ درصد از سهم اقتصاد کشور را برای خودش داشته باشد اما متاسفانه پنج تا هفت درصد آن محقق شده است، افزود: در این سال‌ها بخش تعاون به صورت هدفمند مورد هجمه قرار گرفته، زیرا این بخش گره‌گشای بخش اقتصاد کشور است.
محمد رضا مصباح با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار تعاونی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: پنج هزارو ۳۷۹ مورد از این تعاونی‌ها با ۱۳ هزار میلیارد ریال هم‌اینک در استان فعال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه بیشتر تعاونی‌های استان در حوزه‌های کشاورزی، خدماتی و صنعتی فعال هستند، تصریح کرد: سال گذشته ۱۱۷ تعاون با ۲ هزارو ۶۰۳ عضو در استان تشکیل داده شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.