تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 8:14
کد خبر : 10010

استاندار کرمان: برخی سازمان‌ها به بهانه ترس از بازرسی کار انجام نمی‌دهند

استاندار کرمان: برخی سازمان‌ها به بهانه ترس از بازرسی کار انجام نمی‌دهند
استاندار کرمان با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی به بهانه ترس از بازرسی کاری انجام نمی دهند گفت: شاید راحت است که کاری انجام ندهند در حالی که باید از کوتاه ترین فرصت ها استفاده شود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان ضمن تشکر از دستگاه های نظارتی به دلیل کمک به پیشبرد امور در استان اظهارامیدواری کرد که امسال بیشتر از گذشته جلو ترک فعل ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال هاست که موارد اقتصادی را به عنوان شعار سال انتخاب و اعلام می کنند تصریح کرد: این چراغی برای گم نکردن راه ماست.

فداکار تصریح کرد: کارهای انجام شده باید به مردم معرفی شود لذا کارها در حال انجام است و خوب هم پیش می روند لذا مردم باید در جریان قرار گیرند.

استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در سال جدید برای به سرانجام رسیدن پروژه های سرمایه گذاری ادامه داد: گاهی برای انجام یک سرمایه گذاری همه دستگاه ها پای کار هستند اما یک دستگاه قفل می کند که موارد زیادی داشتیم اما دستگاه های نظارتی کمک می کنند این اتفاق نیفتد.

فداکار با بیان اینکه باید کمک کرد و برای انجام کار راه حل و پیشنهاد ارائه کرد افزود: کار نباید تعطیل شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نباید بخشی نگری کرد و دستگاه های اجرایی فقط خودشان را ببینند تصریح کرد: پیگیری هرچه سریع تر اعتبارات تملک باید در دستور کار قرار گیرد و اگر کسی مشکلی پیدا کرد با دستگاه های نظارتی هماهنگ کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه گاهی برای پیشبرد کار باید ریسک(خطر) کرد افزود: در اینگونه مواقع باید دستگاه های نظارتی هماهنگ و افراد مختلف مشورت کرد تا کار پیش برود و با توان اعتبارات تملک را جذب کرد.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات تملک یعنی ایجاد اشتغال تصریح کرد: جذب این اعتبارات در هر حوزه ای اشتغال ایجاد می کند.

فداکار بر پیگیری پروژه های سفر از ستادهای وزارتخانه ها نیز تاکید و تصریح کرد: برخی مواقع از ظرفیت شورای تامین استفاده شده و شرکت های بزرگ استان قسمت هایی خارج از استان هستند که در شورای تامین استان مصوب کردیم شرکت های بزرگ بین ۲۰ تا ۸۰ درصد باید از داخل استان خرید کنند که ظرفیت بسیار خوبی است.

استاندار کرمان به بدهی برخی دستگاه های اجرایی به دستگاه های خدمات رسان و شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: از سیستم قانونی برای پرداخت بدهی ها استفاده شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است گفت: پیگیر سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ در استان کرمان هستیم.

وی همچنین به ظرفیت عالی اقتصاد دیجیتال استان کرمان اشاره کرد و گفت: برخی از افراد مشغول به کار در اقتصاد دیجیتال استان کارهای بین المللی انجام می ‌دهند و روز گذشته در تهران با ۲۰ نفر از این افراد جلسه داشتم که بعضی از آنان حدود هزار و ۳۰۰ کارمند دارند.

به گزارش ایرنا در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان نیز ضمن تشریح جایگاه معلم و کارگر بر ضرورت توجه مدیران دستگاه ها به تحکیم فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: عملیات دشمن در جنگ ترکیبی از اینجا آغاز شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی اظهارداشت: سلامت دستگاه اجرایی را قانون مشخص کرده است و با رعایت این قوانین مشکلات حل می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: بیش از ۱۱۲ درصد تعهد اشتغال این استان طی سال گذشته تحقق یافته است.

مجتبی مصباح افزود: کرمان پنجمین استان در بخش ثبت در سامانه رصد اشتغال است و پارسال پنجمین استان از نظر اشتغال ایجاد شده در کشور شناخته شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.