تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 12:23
کد خبر : 2027

از ابتدای سال جاری تاکنون؛ ۱۶ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلو گرفتند

از ابتدای سال جاری تاکنون؛ ۱۶ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلو گرفتند
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی وارد بندر شهید رجایی شده که از این تعداد ۱۶ فروند آن تاکنون پهلودهی شده است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران اظهارداشت: از ابتدای فروردین امسال تا کنون در مجموع ۱۶ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجموع تناژ ۹۴۰ هزار و ۳۴۲ تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که از نظر تعداد ورود کشتی در همسنجی با مدت مشابه ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در خصوص پهلوگیری کشتی‌های حامل گندم به عنوان کالای استراتژیک کشور، بیان کرد: طی این بازه زمانی ۱۰ فروند کشتی حامل گندم با ۶۶۴ هزارو ۱۵۹ تن پهلوگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۵۸ درصدی به ثبت رسیده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: درحال حاضر نیز یک فروند کشتی گندم حامل ۶۷ هزار تن در اسکله بندر شهید رجایی پهلودهی و درحال تخلیه بار آن هستند که به جهت دسترسی سریع به این محصول و جلوگیری از رسوب کالا، با کمک ۲ هزارو ۶۰۰ کامیون از دو رویه حمل مستقیم و یکسره برای تخلیه استفاده می‌شود.

محمدی‌کرجی‌ران ادامه داد: بعد از گندم بیش‌ترین کالاهای وارداتی طی این مدت مربوط به اوره و فسفات می‌باشد که تاکنون سه فروند کشتی از این محموله‌ها با ۱۴۳ هزار و ۶۸۳ تن در این بندر پهلودهی شده است.

وی در خصوص واردات روغن خوراکی نیز گفت: در این بازه زمانی یک فروند کشتی حامل ۳۲ هزارو ۴۰۰ تن روغن نیز در این بندر پهلودهی شد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، درحال حاضر پنج فروند کشتی دیگر حامل روغن خوراکی، گندم، جو و ذرت در لنگرگاه بندرعباس درحال طی کردن فرآیند اسنادی خود برای پهلودهی و تخلیه محموله‌های خود هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.