تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 7:50
کد خبر : 9606

اردوگاه کرامت سپاه در کرمان؛ متفاوت و اشتغال‌آفرین

اردوگاه کرامت سپاه در کرمان؛ متفاوت و اشتغال‌آفرین
-به باور تمامی کارشناسان و مسئولان اگر برای فرد معتادی که اعتیاد خود را ترک کرده اشتغال ایجاد شود، احتمال بازگشت وی به گرداب اعتیاد بسیار کمتر می شود و این هدف در اردوگاه کرامت کرمان به گونه ای در حال انجام است که حتی برخی کارکنان اردوگاه از بین همان معتادان انتخاب شده‌اند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، از جمله مهمترین عوامل سقوط افراد به ورطه خانمانسوز اعتیاد مشکل بیکاری و نداشتن درآمد است که باعث می شود فرد به مواد مخدر به عنوان تسکین دهنده رنج و ناراحتی بیکاری به مواد پناه ببرد و تبعات سنگین و اغلب جبران ناپذیری نیز برای معتادان در پی دارد.

اردوگاه کرامت کرمان که توسط سپاه ثارالله استان اداره می شود، در سال های اخیر ضمن احضار، جمع آوری و درمان افراد معتاد، مهارت آموزی اشتغال را برای افراد دارای اعتیاد در پیش گرفته است تا این افراد پس از رهایی از چنگال مواد مخدر و افیون مانند بقیه مردم عادی به زندگی رومزه خود برگردند و معیشت خود و خانواده هایشان را اداره کنند.

کارگاه های اشتغال آفرینی مانند چاپ بنر، صنایع دارویی و آرایشی و بهداشتی، تولید اسباب بازی، کارگاه چوب و نانوایی در این اردوگاه مشغول به فعالیت هستند تا یکی از مهمترین حلقه های مفقوده زنجیره بازگشت معتادان به جامعه ایجاد و تکمیل شود.

ایجاد گلخانه برای اشتغال در اردوگاه کرامت

سرهنگ مجید ستایش نیا معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه بازدید روز چهارشنبه خود به همراه شهردار منطقه ۲ کرمان از اردوگاه کرامت با اشاره به فعالیت های شکل گرفته در این اردوگاه با تشریح ضرورت اشتغال آفرینی برای معتادانی که ترک می کنند در اردوگاه کرامت مددجویان مهارت یاد می گیرند و اکنون در مکان های مختلفی با حقوق بسیار خوبی نیز مشغول به کار هستند.

وی افزود: تصمیم داریم گلخانه های مختلفی در اردوگاه ایجاد کنیم تا بحث اشتغال زایی را هم سرعت ببخشیم.

عباسپور، مسئول کارگاه صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی اردوگاه کرامت نیز بیان کرد: بیشتر نیروی های خود را از بین پاک شدگان همین اردوگاه انتخاب کرده ایم و با تولیدات داخلی و بومی سعی کردیم وابستگی های خود را نسبت به تهران قطع کنیم و تاکنون موفق هم بودیم.
وی افزود: از محدود شرکت هایی هستیم که در کرمان تولید اسباب بازی داریم و باعث می‌شود خریدار قیمت کمتری برای تهیه محصول بپردازد.

مسئول کارگاه صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی اردوگاه کرامت کرمان اظهار داشت: در تلاش هستیم که وسایل داخل بسته ها از افراد بومی خریداری کنیم که هم به صنعت اشتغال بومی کمک کنیم و هم قیمت نهایی را کاهش دهیم که اگر این اتفاق بیافتد وابستگی به سایر شهرها را قطع خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: مهمترین کارخانه ما آرایشی و بهداشتی است که مدرن ترین کارخانه کرمان به شمار می رود و در بحث تولید وسایل آرایشی و بهداشتی روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ سیم ظرفشویی در یک شیفت تولید داریم و به دنبال ایجاد شیفت های دوم و سوم هم هستیم.

عباسپور تاکید کرد: بحث اشتغال زایی را برای افرادی که از اعتیاد پاک شده اند را دنبال کرده ایم و از نظر بهداشت فردی هم تمامی کارهای مربوطه را انجام دادیم تا بهداشت محیط را کامل رعایت کنیم.

اردوگاه کرامت که با عنوان ماده ۱۶ (نگهداری و درمان معتادان متجاهر) شناخته می شود در شهر کرمان واقع شده است که غیر از برنامه های داخلی روانشناختی و ورزشی که برای جامعه هدف خود ایجاد کرده، این افراد که شمارشان اینک افزون بر یکصد نفر می شود در کارگاه های اسباب بازی، نانوایی و نجاری، در زمینه مدیریت پسماند خشک نیز فعالیت داشته باشند.

به گزارش ایرنا نوع فعالیت ها در این اردوگاه سبب شده که شهرداری کرمان نیز در تفاهم نامه ای به فکر استفاده از ترک کنندگان مواد از این اردوگاه در مدیریت پسماند باشد که فرآیندهای اجرایی کار آنها جریان دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.