تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 8:02
کد خبر : 2267

ادای احترام مقامات قضایی و کارگزاران عدالت در استان کرمان مقام شامخ شهدا به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت شهدا چراغ راه هدایت هستند

ادای احترام مقامات قضایی و کارگزاران عدالت در استان کرمان مقام شامخ شهدا به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت  شهدا چراغ راه هدایت هستند
مقامات قضایی استان کرمان از جمله رییس کل دادگستری، دادستان عمومی و‌ انقلاب کرمان، اعضای شورای معاونین دادگستری، مدیران دستگاه های قضایی و جمعی از فعالان عرصه عدالت از جمله اعضای کانون های وکلا و کارشناسان دادگستری و قوه قضاییه، اعضای کانون سردفتران و .... در آغازین روز از هفته قوه قضاییه به مقام شامخ شهدا به ویژه سید الشهدای جبهه مقاومت ادای احترام کردند.

به گزارش نسیم صبا:رییس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه ادای احترام به مقام شامخ شهدا به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه و سالروز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه بالاخص شهید دکتر محمدحسینی بهشتی گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یک مکتب برای جمهوری اسلامی ایران است و از این رو در آغازین روز از هفته قوه قضاییه با حضور بر مزار شهدا و به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت تلاش می نماییم تا از شهدا که چراغ راه همگان هستند، برای تداوم مسیر عدالت گستری استمداد طلبیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی تاکید کرد: شهدا چراغ راه برای همگان هستند و برای رسیدن به سعادت به این چراغ های راه نیاز داریم.

وی با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان به عنوان هفته قوه قضاییه، تصریح کرد: هفته قوه ریشه در ایثار و شهادت دارد و از این رو تلاش می کنیم که با تکیه بر فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی، وظایف خود را انجام داده و خدمات مناسبی را به جامعه ارائه کنیم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان نیز در این آیین افزود: شان قاضی به اجرای عدالت است و اجرای عدالت ضامن امنیت به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین رضایی ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی مدیران، ،کارکنان و قضات دستگاه قضایی استان کرمان، عنوان کرد: در باب شهید بهشتی آنچه ملاک درخشندگی است، تحقق عدالت در بخش های مختلف است.

وی بر تحقق عدالت در حوزه های تقنینی و اجرایی نیز تاکید کرد و اظهارداشت: پشتوانه امنیت یک کشور بودجه های میلیاردی نیست و عدالت است که از قوه قضاییه به جامعه سرازیر می شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان با اشاره به این مطلب که مسئولیت اصلی قضات این است که عدالت و امنیت را برقرار کنند، عنوان کرد: بی دقتی، عجله، بی حوصلگی، توجه به کمیت به جای کیفیت، توجه به ختم پرونده به جای فیصله دعوا و تعویض جایگاه ها از آفت های کار قضایی در مسیر تحقق عدالت است.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی تصریح کرد: استبداد قضایی نداریم و از اسلام یاد گرفته ایم که قاضی از دیگران مشورت بگیرد و با بررسی تمامی جوانب، نهایتا شخصا رای صادر نماید.

مدیر گلزار شهدای بین المللی کرمان نیز در این آیین گفت: تاکنون بیش از ۷۰ ملیت از ۷۰ کشور به زیارت شهدای کرمان به ویژه سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی آمده اند.

محمدرضا حسنی سعدی افزود: روزانه حداقل دو هزار زائر در گلزار شهدای کرمان حضور می یابند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۶۰ زوج جوان زندگی مشترک خود را از محل گلزار شهدای کرمان آغاز کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.