تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 - 7:13
کد خبر : 9914

اتصال شبکه شتاب ایران با نظام بانکی روسیه در گام پایانی

اتصال شبکه شتاب ایران با نظام بانکی روسیه در گام پایانی
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گفت: فعالیت آزمایشی پیام‌رسان‌های نظام بانکی ایران و روسیه در حال انجام است و بزودی حالت رسمی به خود می‌گیرد و شبکه های شتاب ایران و میر روسیه به یکدیگر متصل می‌شوند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، کاظم جلالی سه شنبه در میزگرد جنبی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و فناوری نفت و گاز روسیه در مسکو با اشاره به عزم ایران و روسیه در زمینه دلارزدایی در مناسبات تجاری با سایر کشورها گفت: برای موفقیت در این مسیر، باید پیام رسان های مالی دو کشور متصل شوند که هم اینک دوران آزمایشی را طی می‌کنند و با سفر آتی رئیس کل بانک مرکزی روسیه به تهران، گام های نهایی برای اتصال این پیام رسان ها برداشته می شود.
در این نشست که با حضور قائم مقام وزیر انرژی روسیه و برخی مدیران صنعت نفت و گاز این کشور برگزار شد، سفیر ایران در مسکو با اشاره به تحریم های آمریکا در حوزه انرژی علیه کشورهای مستقل، گفت: تحریم های آمریکا آسیب جدی به مصرف کنندگان حوزه انرژی وارد می کند همچنانکه آثار این تحریم ها را بر صنعت برخی کشورها می بینیم.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه تحریم های ناامیدکننده ضد ایران موجب خواهد شد که ایران چهلمین سالگرد انقلاب خود را جشن نگیرد، گفت: امسال چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم و وارد چهل و
پنجمین سال انقلاب شدیم و امروز دیگر ترامپ در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا نیست و درگیر موضوعات مرتبط با دادگاه خود است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، تحولات بین المللی را نشانه گذر از دوران تک قطبی به چندجانبه گرایی عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از کشورها،‌تحول در عرصه بین المللی را درک کرده اند و نوع ائتلاف ها و نزدیکی کشورها به یکدیگر نشانه آشکاری بر تغییر در نظام بین المللی است که می‌تواند امید بخش باشد.

جلالی خاطرنشان کرد: جهان امروز قابل بازگشت به دنیای قدیم نیست هرچند آمریکا در تلاش برای بازگشت به آن دوران است اما با اراده دولت ها و ملت های مستقل، اجازه نخواهیم داد به عقب بازگردیم و امروز،‌ تحریم ها فرصت مناسبی برای برقراری و تقویت مناسبات با کشورهای مستقل در دنیای در حال تغییر را ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: در این شرایط،‌تهران و مسکو مصمم به افزایش سطح مناسبات تجاری خود هستند و در این راستا راهکارهایی همچون سوآپ نفت و گاز و تقویت زیرساخت های حمل و نقل به ویژه در عرصه کریدور شمال جنوب را در دستور کار دارند

سفیر ایران در مسکو در ادامه ضمن بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و فناوری نفت و گاز روسیه، در غرفه شرکت های ایرانی حاضر در این نمایشگاه حاضر شد و در جریان آخرین تحولات و دستاوردهای آنها قرار گرفت.

این نمایشگاه بین المللی که روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه در اکسپو مسکو آغاز به کار کرده است، روز پنجشنبه هفتم این ماه به کار خود پایان می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.