تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مهر 1401 - 9:22
کد خبر : 4830

آیت‌الله رئیسی پیش از عزیمت به قزاقستان: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت مردمی، توجه به سازمان‌ها، نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است

آیت‌الله رئیسی پیش از عزیمت به قزاقستان:  سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت مردمی، توجه به سازمان‌ها، نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همکاری با سازمان‌ها، نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ظرفیت خوبی برای تقویت سیاست همگرایی با همسایگان و چندجانبه‌گرایی خواهد بود، خاطرنشان کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت مردمی توجه به سازمان‌ها، نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

به گزارش نسیم صبا:آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از عزیمت به قزاقستان به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) اسلام و امام جعفر صادق(ع) درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر گفت: این سفر با دعوت رئیس جمهور قزاقستان برای شرکت در اجلاس سران “سیکا” انجام می‌شود و محور این اجلاس تعامل و اقدامات سازنده و اعتمادساز در آسیا خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) به میزانی شهر آستانه قزاقستان است، خاطرنشان کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت مردمی توجه به سازمان‌ها، نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.
آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه همکاری با سازمان‌ها، نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ظرفیت خوبی برای تقویت سیاست همگرایی با همسایگان و چندجانبه‌گرایی خواهد داشت، تصریح کرد: ما با همکاری با این سازمان‌ ها از جمله “سیکا” می‌توانیم با زیرساخت‌های اقتصادی آسیا ارتباط خوبی برقرار کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه گام اول در تقویت سیاست ارتباط با همسایگان با ایجاد اعتماد سیاسی متقابل با کشورهای منطقه و همسایه ایجاد شده است، اظهار داشت: گام بعدی نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ظرفیت و کشور قدرتمند خواهد بود.

دکتر رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک فرصت برای کشورهای آسیایی، خاطرنشان کرد: همکاری‌های متقابل بین ایران و کشورهای آسیایی فرصت مغتنمی است که می‌تواند صلح، ثبات، امنیت و آرامش را در منطقه را به دنبال داشته باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه در ششمین نشست سران کشورهای عضو «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) ، ارتقاء این سازمان به سطح منطقه‌ای یا بین‌المللی دنبال خواهد شد ، گفت: طبیعتاً این کار به شرط همکاری همه کشورها و اجماع‌سازی در این رابطه مورد موافقت جمهوری اسلامی ایران نیز خواهد بو و می تواند اقدام مناسبی باشد.
دکتر رئیسی با اشاره به دیدارهای دوجانبه‌های با سران برخی کشورهای حاضر در این نشست اظهار داشت: البته زمان حضورمان در آستانه زیاد نخواهد بود و دیدارهای دوجانبه محدود خواهد بود، لکن به میزانی که فرصت داریم، تلاش می‌کنیم دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای منطقه‌ای انجام شود.
رئیس جمهور در خاتمه ابراز امیدواری کرد که حضور در این اجلاس برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و کشورهای آسیایی موفقیت آمیز باشد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.