تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 8:28
کد خبر : 3586

آمریکا: مشغول بررسی پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا هستیم

آمریکا: مشغول بررسی پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا هستیم
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن پاسخ ایران به پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا را دریافت کرده و مشغول بررسی آن است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که اگر ایران آماده پایبندی به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ باشد واشنگتن هم برای انجام همین کار آمادگی دارد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با الجزیره افزود: ما پاسخ ایران به پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا را دریافت کردیم و مشغول بررسی آن هستیم.

وی ادامه داد: ما به صورت منظم با اتحادیه اروپا در تماس هستیم و مذکرات ما با آنها به شکل خصوصی پیش می‌رود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: گزارش‌های وارده درباره اعطای امتیازات جدید به ایران برای بازگشت به توافق کاملاً نادرست است.

این در حالی است که «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین پیش از این در پیامی توییتری به موضع گیری درباره نتیجه نهایی مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی پرداخت.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در این خصوص نوشت: قبلاً دلایلی برای خوش بینی وجود داشت؛ اما در موقعیت‌های قبلی، انتظارات برآورده نشد. این بار بیشتر از همیشه شانس داریم از خط پایان در مذاکرات وین عبور کنیم.

وی در این خصوص اضافه کرد: نتیجه نهایی به نحوه واکنش آمریکا به پیشنهادات معقول ایران بستگی دارد.

در همین ارتباط، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأیید دریافت پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌ها، از بررسی این پاسخ توسط اروپا و سایر طرف‌های برجام خبر داد.

سخنگوی «جوزف بورل» با اشاره به پاسخ ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: ما در حال بررسی آن (پاسخ ایران) و مشورت با سایر طرف‌های برجام و آمریکا در مسیر پیش رو هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.