تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 - 10:03
کد خبر : 1074

آمادگی ایران برای عرضه نفت مورد نیاز به بازار/ تثبیت قیمت نفت با افزایش صادرات ایران

آمادگی ایران برای عرضه نفت مورد نیاز به بازار/ تثبیت قیمت نفت با افزایش صادرات ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت از آمادگی ایران برای عرضه حداکثری نفت به بازار خبر داد و گفت: بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی می‌تواند قیمت نفت را تا حد زیادی تثبیت کند. به گزارش نسیم صبا:«محسن خجسته‌مهر» امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه با آغاز کار دولت سیزدهم تمام

مدیرعامل شرکت ملی نفت از آمادگی ایران برای عرضه حداکثری نفت به بازار خبر داد و گفت: بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی می‌تواند قیمت نفت را تا حد زیادی تثبیت کند.

به گزارش نسیم صبا:«محسن خجسته‌مهر» امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه با آغاز کار دولت سیزدهم تمام تلاش و کوشش این بود که ایران نه‌تنها سهم خود را از بازار نفت پس بگیرد، بلکه این سهم را نیز افزایش دهد، افزود: در این زمینه منتظر احیای برجام نماندیم و در دوران تحریم و پسا تحریم اقدامات لازم در حال انجام است.

وی ادامه داد: جایگاه ایران برای تامین نفت موردنیاز جهان ویژه است.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: از طرف پالایش‌گران اروپایی این اطمینان وجود دارد که ایران تامین کننده پایدار انرژی است و از همین رو اروپایی‌ها در تلاش‌اند تا به بازار نفت ایران بازگردند.

وی گفت: در شرکت ملی نفت ایران این آمادگی را داریم تا شرکت‌های اروپایی در کنار سایر شرکت‌ها نیاز نفت خود را از طریق ایران تامین کنند.

خجسته‌مهر در مورد اینکه با رفع تحریم‌ها ایران توانایی چه میزان عرضه نفت به بازار را خواهد داشت، افزود: ایران آمادگی کامل دارد هر چه بازار از ایران نفت بخواهد را تامین کند.

به گزارش ایرنا، قیمت نفت به دنبال حمله روسیه به اوکراین و کاهش عرضه در بازارهای جهانی، با رشد قیمت همراه شده است.

روز سه‌شنبه آمریکا تحریم‌ها علیه نفت و گاز روسیه را اعلام کرد. این اتفاق باعث شد تا نفت در همان ساعات رشدی ۷ درصدی را تجربه کند.

با توجه به التهاب موجود در بازار نفت به دلیل کاهش عرضه و تاثیر حمله روسیه به اوکراین و در پی آن افزایش قیمت‌ها، اوضاع همه‌جانبه برای ورود ایران به این بازار مثبت است و پیش‌بینی شرایطی مطلوب برای ایران در بازار نفت وجود دارد.

یکی از دلایل مهم تعجیل آمریکا برای توافق، باز شدن عرضه نفت ایران به بازار جهانی و مدیریت تنش در غرب آسیا برای کنترل قیمت نفت است.

از سویی روسیه سومین صادرکننده نفت به آمریکاست و با تحریم‌های امریکا علیه روسیه، بحران تورمی آمریکا که هم‌اکنون بیشترین تورم چهار دهه گذشته را تجربه می‌کند تشدید خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.