تاریخ انتشار : یکشنبه 26 تیر 1401 - 7:56
کد خبر : 2788

آغاز طرح دور کاری در مناطق قرمز کرونایی کرمان/ لغو ماموریت ها

آغاز طرح دور کاری در مناطق قرمز کرونایی کرمان/ لغو ماموریت ها
معاون استاندار کرمان از آغاز طرح های دور کاری، شهید سلیمانی و لغو ماموریت های کارمندان در مناطق قرمز کرونایی کرمان خبر داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، رحمان جلالی ظهر شنبه در ستاد مقابله با کرونای استان، به سفرهای زیارتی اشاره داشت و گفت: با توجه به سویه جدید بیماری کرونا و سفرهای زیارتی از عتبات عالیات و همچنین مکه مکرمه، باید بحث مدیریت سفرها جدی گرفته شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنترل مسافرین را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس این سه آیتم، اعمال محدودیت‌های کرونایی در دستور کار بوده لذا در حوزه شهرهای قرمز و نارنجی، مبنای ما واکسیناسیون کامل است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان، واکسیناسیون و همچنین مدیریت هوشمند را مبنای اعمال محدودیت‌های کرونایی اعلام کرد و گفت: بر اساس این سه آیتم اعمال محدودیت‌های کرونایی در دستور کار بوده لذا در حوزه شهرهای قرمز، مبنای ما واکسیناسیون کامل است و کارکنان تمامی دستگاه‌های استان در شهرهای قرمز و نارنجی باید واکسیناسیون کامل را انجام دهند و این موضوع نیز باید توسط حراست‌ها رصد و دنبال شود.

جلالی در ادامه به شرایط دور کاری کارمندان در شهرهای قرمز استان اشاره و اظهار داشت: مادرانی که فرزند زیر ۶ سال داشته و همچنین کارمندان بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماری زمینه‌ای، در شهرستان‌هایی با وضعیت قرمز شامل دورکاری خواهند شد و همچنین حداکثر زمان برگزاری جلسات به مدت ۹۰ دقیقه و با حداقل ظرفیت در فضای سربسته خواهد بود و کلیه مأموریت‌های غیرضروری نیز باید حذف شود

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر نظارت مداوم بر اصناف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: دریافت کد QR از سامانه «ایران من» برای تمامی اصناف الزامی بوده ضمن آنکه برگزاری مراسم و جشن‌های مذهبی پیش رو، حداکثر در مدت زمان ۹۰ دقیقه و در شهرهای قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت مکان در فضای بسته و در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد ظرفیت مکانی مجوز برگزاری خواهند داشت و اجرای کنسرت‌ها در شهرستان‌های قرمز نیز تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط کرونایی، کنسل خواهد بود.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات ستاد کرونا به صورت مداوم در شهرستان‌های استان اظهار داشت: ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا در زمان پیک بیماری باید مدیریت و هر هفته برگزار شود لذا طرح شهید سلیمانی دوباره فعالیت خود را آغاز و نشست‌های منطقه‌ای نیز برنامه ریزی شود.

جلالی خطاب به فرمانداران سراسر استان گفت: شهرستان‌هایی که در وضعیت زرد و نارنجی هستند، باید حساسیت بالایی نسبت به وضعیت داشته و شرایط توسط فرمانداران مدیریت شود تا به وضعیت قرمز نرسند لذا کمیته‌های نظارت در این برهه زمانی باید جدی پیگیری کرده و تعارفات را کنار بگذارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.