تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 6:19
کد خبر : 8508

آغاز افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن

آغاز افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن
آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران با حضور مسئولان کشوری و لشکری در حال برگزاری است.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، آئین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم هم اکنون در سالن اجلاس سران با حضور مسئولان کشوری و لشکری در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با استناد به روایتی از مرحوم کلینی اظهار داشت: مرحوم کلینی در اصول کافی روایتی بیان می‌کنند که در فرازی از آن آمده: ای هشام! خداوند رسولان را به سوی بندگان مبعوث نکرد غیر از آنکه آنان فکرشان و اندیشه شأن منور به نور وحی شود، کسی که پاسخ مثبت به دعوت انبیا بدهد نیکوترین فردی است که شناخت بهتری از دیگران دارد و کسی که امر الهی را بیشتر آگاه باشد از لحاظ کردار نیکوتر از دیگران خواهد بود و کسی که عقلش به این وسیله کامل شود در دنیا و آخرت از دیگران پیشی می‌گیرد.

وی افزود: جهل در مقابل عقل است. گاهی اوقات انسان فردی آگاه است اما جاهلانه عمل می‌کند و رفتارش مطابق با رضایت الهی نیست و اهل معصیت و گناه است اما فردی که عمل نیکو دارد و فعل و قول او باید بر اساس حسن باشد چنین فردی از نظر عقل کامل و در مقابل اگر فردی چنین عمل نکند جاهل است حتی اگر لباس علم به تن داشته باشد.

حجت الاسلام خاموشی به این دوره از مسابقات اشاره و تصریح کرد: سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب یک امت» شکل گرفت و امروز در مرحله نهایی آن هستیم.

در این مرحله ۱۵۰ شرکت کننده از ۸۰ کشور در رشته‌های مختلف از جمله حفظ کل، ترتیل و … حضور داشتند و برای اولین بار رشته ترتیل بانوان نیز به مسابقات افزوده شد.
وی در پایان اظهار داشت: در مرحله نهایی ۳۳ کشور و ۵۲ شرکت کننده در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت حضور دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.