نشست شورای روابط عمومی های استان کرمان در آستانه هفته دولت درحالی روز دوشنبه برگزار شد که امسال گرامیداشت این مناسبت نیازمند برنامه متفاوت و کیفی‌تر است تا به تقویت هرچه بیشتر سرمایه های اجتماعی نیز بیانجامد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا: علی بیگ‌زاده معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانداری و جانشین ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان کرمان در جمع اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان حضور یافت و ضمن تشریح برنامه های این هفته در استان گفت: تقویت اعتماد عمومی به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه از وظایف روابط عمومی‌هاست.

وی روابط ‌عمومی‌ها را حلقه اتصال دولت و مردم بیان و تاکید کرد: روابط عمومی ها باید مسائل و کارکردهای نظام و دولت را به نوعی به زیرمجموعه و مردم منتقل کنند.
بیگ زاده بیان کرد: اعتماد مردم به مسئولان در هر نظام سیاسی، اصل مهم محسوب می‌شود و زمینه تحقق هرچه بهتر راهبردها و برنامه‌های دولت به حساب می‌آید.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان ادامه داد: برای جلب اعتماد مردم وظیفه داریم ارائه درست عملکردها و اقدامات دولت را توسط روابط عمومی‌ها داشته باشیم.
وی به سیاه‌نمایی‌ و تصویرسازی‌های غلط معاندان علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: تلاش معاندان از ناکارآمد جلوه دادن نظام و دولت، ترویج ناامیدی در بین مردم است و ما هم برای مقابله با این سیاست ددمنشانه دشمن باید رویه بیان عملکرد صحیح و خدمات دولت مردمی در ۲ سال اخیر را پیش گیریم.
بیگ‌زاده تصریح کرد: بازگو کردن این عملکردها به ویژه در حوزه اقتصادی باید با شیوه‌های هنرمندانه و خلاقانه در هفته دولت اتفاق بیفتد.
وی گفت: دولت کوتاه شهیدان رجایی و باهنر به عنوان یک الگوی رفتاری سازمانی موفق در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح است، چون این شهیدان والامقام، نماد و مظهر بارز ساده‌زیستی بودند.
جانشین ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان کرمان، تعهد، تخصص، اخلاص در عمل، خدمت صادقانه، الگوی عملی توانمند و خدمت به جامعه را از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهیدان رجایی و باهنر برشمرد و افزود: این ویژگی‌ها باید مظهر رفتار سازمانی مدیران ما باید باشد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و ضمن تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته دولت از دوم تا هشتم شهریور ماه گفت: آغازین روز هفته با غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا در سراسر استان و برگزاری مراسم افتتاحیه هفته دولت در گلزار شهدای مرکز استان خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان، شعار هفته دولت ۱۴۰۲ را “دولت مردم” اعلام کرد و ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام اربیعن، افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی، نشست مدیران با اصحاب رسانه و سخنرانی فرمانداران پیش از خطبه‌های نماز جمعه در برنامه‌های هفته دولت دیده شده است