در جلسه هماهنگی با هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ، ظرفیت بسیار خوبی است که در کنار بخش کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش نسیم صبا:در جلسه هماهنگی با هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ، ظرفیت بسیار خوبی است که در کنار بخش کشاورزی قرار گرفته است.

وی گفت:. تشکل ها ، شخصیت های حقوقی کوچکی بودند که بزرگ شدند و باید تلاش کنیم تا سرمایه این بخش افزایش یابد و لازم است که با مکانیزیم قانونی جهت انتقال سهم دولت به صندوق جهت افزایش سرمایه وکمک به رفاهیات راه هایی را باز کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: مولدسازی در سازمان باید بطریقی انجام شود که پشتیبانی از بخش کشاورزی صورت پذیرد.

وی افزود: در بحث مطالبه ۵ درصد اعتبارات تملکی به صندوق باید پیگیری لازم انجام شده و. پیگیری تسهیلات خرید نهاده ها برای اتحادیه های مرغداران و گاوداران نیز انجام پذیرد.

در این جلسه بمانی مدیرعامل صندوق ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صندوق گفت: از جمله فعالیتهای این صندوق، مشارکت با تعاون روستایی در زنجیره تولید ذرت و گندم بذری، مشارکت با تعاون روستایی در زنجیره ارزش افزوده کشت پنبه، اجرای طرح سیماب ( کشاورزی قراردادی ) با محوریت اتحادیه تعاون روستایی، مشارکت در کارهای تحقیقی و ترویجی، پذیرش عاملیت سازمان صنعت و معدن و مطالبه سهم دولت به صندوق ( ۵ درصد اعتبارات تملکی ) می باشد.

وی گفت: همچنین مطالبه عوارض آلایندگی معادن به بخش کشاورزی ( یک درصد از فروش) ، مطالبه تبصره ۴ ماده ۱۷ قانون بهره‌وری جهت مشارکت صندوق دریافت اسناد خزانه سازمان و پرداخت نقدی به بهره‌برداران از دیگر فعالیتهای این صندوق می باشد.