تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 7:26
کد خبر : 10310

برگزاری جلسه هماهنگی با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی

برگزاری جلسه هماهنگی با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی
در جلسه هماهنگی با هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ، ظرفیت بسیار خوبی است که در کنار بخش کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش نسیم صبا:در جلسه هماهنگی با هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ، ظرفیت بسیار خوبی است که در کنار بخش کشاورزی قرار گرفته است.

وی گفت:. تشکل ها ، شخصیت های حقوقی کوچکی بودند که بزرگ شدند و باید تلاش کنیم تا سرمایه این بخش افزایش یابد و لازم است که با مکانیزیم قانونی جهت انتقال سهم دولت به صندوق جهت افزایش سرمایه وکمک به رفاهیات راه هایی را باز کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: مولدسازی در سازمان باید بطریقی انجام شود که پشتیبانی از بخش کشاورزی صورت پذیرد.

وی افزود: در بحث مطالبه ۵ درصد اعتبارات تملکی به صندوق باید پیگیری لازم انجام شده و. پیگیری تسهیلات خرید نهاده ها برای اتحادیه های مرغداران و گاوداران نیز انجام پذیرد.

در این جلسه بمانی مدیرعامل صندوق ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صندوق گفت: از جمله فعالیتهای این صندوق، مشارکت با تعاون روستایی در زنجیره تولید ذرت و گندم بذری، مشارکت با تعاون روستایی در زنجیره ارزش افزوده کشت پنبه، اجرای طرح سیماب ( کشاورزی قراردادی ) با محوریت اتحادیه تعاون روستایی، مشارکت در کارهای تحقیقی و ترویجی، پذیرش عاملیت سازمان صنعت و معدن و مطالبه سهم دولت به صندوق ( ۵ درصد اعتبارات تملکی ) می باشد.

وی گفت: همچنین مطالبه عوارض آلایندگی معادن به بخش کشاورزی ( یک درصد از فروش) ، مطالبه تبصره ۴ ماده ۱۷ قانون بهره‌وری جهت مشارکت صندوق دریافت اسناد خزانه سازمان و پرداخت نقدی به بهره‌برداران از دیگر فعالیتهای این صندوق می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.