وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد: اگر حملات رژیم صهیونیستی به غزه متوقف نشود، گسترش جبهه های جنگ بعید نیست و هر ساعت احتمال آن افزایش می یابد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد: اگر حملات رژیم صهیونیستی به غزه متوقف نشود، گسترش جبهه‌های جنگ بعید نیست و هر ساعت احتمال آن افزایش می‌یابد.

وی افزود: به رژیم صهیونیستی از طریق حامیان آن این پیام رسیده است که اگر جنایتش در غزه متوقف نشود، فردا بسیار دیر خواهد بود.

وزیر خارجه ایران بیان کرد: امیدواریم که تلاش‌های سیاسی مانع از گسترش جنگ شود و گرنه احدی نمی‌داند که ساعت آتی چه رخ خواهد داد. ایران نمی‌تواند تماشاگر این وضع باشد.

وی گفت: در جریان دیدارم در لبنان با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، متوجه شدم که همه سناریوها روی میز است. اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی این روند را متوقف نکنند امکان توقف دامنه جنگ نیست. اگر دامنه جنگ گسترش یابد، خسارات سنگینی به آمریکا هم وارد خواهد شد.

عبداللهیان بیان کرد: ادامه جنگ و نبود راهکار سیاسی به مثابه ریختن بنزین بر روی آتش است و اوضاع را از کنترل خارج می‌کند. منطقه و بازیگران آن تماشاگر نخواهند ماند.

وی افزود: نتانیاهو امیدها و رویاهایی دارد و اکنون او و کابنیه‌اش سکوت کرده اند و واشنگتن برای حفظ مجسمه و دست نشانده اسرائیل وارد عمل شده است. اگر رژیم صهیونیستی تصمیم به ورود به غزه بگیرد، فرماندهان مقاومت غزه را به گورستان نظامیان اشغالگر تبدیل خواهند کرد.