تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 - 7:54
کد خبر : 19154

برنامه‌های آئینی تبدیل به سنگر فرهنگی برای صیانت از جامعه شده‌اند

برنامه‌های آئینی تبدیل به سنگر فرهنگی برای صیانت از جامعه شده‌اند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز برنامه‌های آئینی تبدیل به سنگر گسترده فرهنگی برای صیانت از جامعه ما در مقابل هجوم‌های فرهنگی شده است.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اللهیاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی با حضور در برج آزادی به همراه سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه و سیدمحسن حسینی رئیس برج آزادی از رویداد «محرم‌شهر» بازدید کردند.

اسماعیلی در این بازدید در گفتگو با مهر گفت: امروز برنامه‌های آئینی تبدیل به سنگر گسترده فرهنگی برای صیانت از جامعه ما در مقابل هجوم‌های فرهنگی شده است.

وی افزود: عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان یکی از توصیه‌های مؤکد در دین و آئین ماست که در همه دوره‌ها نیز با اقتضائات خاص آن دوره انجام می‌شده و در شرایط امروز نیاز به شیوه‌های جدیدی برای برپایی مراسمات سوگواری داریم؛ معتقدم یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی این بود که ما را به اجتماعات عمومی دینی آئینی رساند که نمونه آن را در برپایی مراسمات متعدد در مناسبت‌های خاص ملی و مذهبی در قالب راهپیمایی، عزاداری‌های دسته جمعی مردمی و برنامه‌های میدانی می‌بینید.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: امروز برنامه‌های آئینی تبدیل به سنگر گسترده فرهنگی برای صیانت از جامعه ما در مقابل هجوم‌های فرهنگی شده است. این سنگر مزین به نام سیدالشهدا است که بدون شک مهم‌ترین سرمایه فرهنگی ما به شمار می‌رود. برپایی رویداد آئینی محرم شهر، راهپیمایی ۱۰ کیلومتری عید غدیر و دیگر اجتماعات مردمی از جمله همین فعالیت‌هاست که باید از دست‌اندرکاران برگزاری آن در همه بخش‌ها تشکر کنم.

اسماعیلی با اشاره به حضور مردم در برنامه‌های جمعی و استقبال از چنین رویدادهایی گفت: استقبال گسترده مردم که با گونه‌های مختلف فکری، سلیقه‌ای، پوششی و … به اینجا آمده‌اند، بیانگر آن است که کشتی نجات امام حسین علیه السلام همه را در خود جای می‌دهد. بدون شک، خیمه امام حسین برای همه جا دارد و هر کسی که گوشه‌ای از آزادگی، عدالت‌خواهی و حقیقت‌طلبی در دل دارد، در این خیمه حضور پیدا می‌کند.

وی درباره اجرای برنامه‌های فرهنگی خانواده محور گفت: ما همیشه به برگزاری برنامه‌های فرهنگی خانواده‌محور تاکید داشتیم که نمونه آن را در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، قرآن و … می‌بینید. به نظرم باید به هر بهانه‌ای خانواده‌ها را دور هم جمع کنیم، چرا که مهم‌ترین رمز پایداری جامعه ماست. تک تک عناصر جامعه ما بر پایه اهمیت و ارزش خانواده بنا شده، در حالی که این ارزش در دنیای غرب به شدت تضعیف شده است. دشمنان ما با تمام وجود به دنبال زدن خانواده هستند اما ما باید به خانواده خود مصونیت بدهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.