تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مهر 1401 - 8:05
کد خبر : 5029

دستگاه قضایی احتیاج به کار جهادی دارد

دستگاه قضایی احتیاج به کار جهادی دارد
دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضایی احتیاج به کار جهادی دارد و باید با وجود مشکلات موجود از جمله کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای فیزیکی و ... در عرصه اجرای ماموریت های خود به شکلی جهادگونه تلاش کنیم.

به گزارش نسیم صبا:جت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در نشست با اعضای شورای قضایی و قضات شهر کرمان با اشاره به اینکه انسان اگر هدف خود را خدا قرار دهد، خداوند متعال متناسب با خلوص نیت و نکات ظریفی که در زوایای ذهن، دل و قلب شخص است به او توجه خواهد کرد، افزود: در سنگری نشسته ایم که مدعی هستیم می خواهیم جامعه را اصلاح کنیم که در قدیم الایام به عنوان عدلیه نامیده می شده است و امروز به عنوان دادگستری شناخته می شود.
وی با اشاره به این مطلب که اگر از ظلم ظالمی حمایت کنیم و دفاع از حق مظلوم نداشته باشیم، خسران دنیوی و اخروی به دنبال دارد، اظهارداشت: باید همواره خود را در محضر خدا بدانیم و متوجه باشیم که یک ناظر عادل بر ما نظارت می کند.
دادستان کل کشور اظهارداشت: کشور در مواجهه با تحریم ها و دشمنی های غداران عالم است زیرا آنها ایران مقتدر را نمی خواهند و ایرانی ذلیل می خواهند و برای آنکه ایران ذلیل نباشد، باید مقاومت کرد.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: مسئولیت کار در دستگاه قضایی سنگین است و در این عرصه باید برای جلب رضایت خداوند تلاش کرد.
وی از تلاش های قضات دستگاه قضایی استان کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: امیدوارم در اجرای عدالت و مسیر خطیری که عهده دار آن شده اید، موفق و موید باشید.
رییس کل دادگستری استان کرمان نیز کمبود کادر قضایی را مهمترین مشکل دادگستری کل استان برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در ماه، ۱۲۷ پرونده است که نشان دهنده کمبود کادر اداری در دستگاه قضایی استان کرمان است.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی افزود: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای ۳۲ حوزه قضایی است که ۱۶ مورد از این واحدها به صورت دادگاه بخش و ۱۶ واحد نیز به صورت دادگستری در استان فعال هستند.
وی با اشاره به فعالیت ۳۹۱ قاضی در استان کرمان، عنوان کرد: در شش ماهه امسال ۲۹۶ هزار و ۶۷۷ پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده است که دو و نیم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: در شش ماهه امسال ۲۸۹ هزار و ۱۶۲ پرونده به همت کارکنان قضایی و اداری مختومه شده که بالغ بر سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و میانگین نرخ رسیدگی در دادگستری استان ۹۷.۴۷ درصد است.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: متوسط زمان رسیدگی در دادگستری استان ۸۵ روز است و درصد ابلاغ الکترونیک نیز ۹۳ درصد است.
وی با اشاره به این مطلب که نرخ رسیدگی به پرونده ها در دادسراها ۹۹ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته، تاکید کرد: نرخ رسیدگی به پرونده ها در دادگاه ۹۶ درصد و در دادگاه های تجدید نظر ۱۰۱ درصد است.
رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در شش ماهه ابتدای سال جاری بیش از دو هزار رای جایگزین حبس صادر شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که بیت الزهرا (س) به دلیل تعلق به سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از مکان های فرهنگی مقدس در شهر کرمان است، تاکید کرد: همواره تلاش می شود از معنویت این فضا در برنامه های مختلف دستگاه قضایی استفاده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.