تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 - 7:13
کد خبر : 18146

چه کسی فرش‌های نفیس سعدآباد را جابجا کرد؟

چه کسی فرش‌های نفیس سعدآباد را جابجا کرد؟
بعد از خبر مفقود شدن ۴۸ تخته فرش نفیس سعدآباد، مشخص شد برای تعدادی از آنها بحث سرقت مطرح نبوده، با این حال چنین سهل‌انگاری باعث شد ذهنیت جامعه درباره نگهداری از اموال ارزشمند ملی مخدوش شود.

به گزارش نسیم صبا از مهر،پرونده مفقود شدن فرش‌های نفیس کاخ سعدآباد که در دوران دولت سابق رخ داده بود، وارد مرحله جدیدی شده است. این پرونده اکنون در مرجع قضائی تشکیل شده و تحقیقات مقدماتی درباره آن به عمل آمده است. موضوع فرش‌های مفقود شده بحث‌ها و شائبه‌های زیادی را به وجود آورد.

ماجرا از آن قرار بود که خبر رسید ۴۸ تخته فرش مفقود شده‌اند. ابتدا معاون هماهنگی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور عنوان کرد که از سرنوشت ۴۸ تخته فرش مفقودی خبری در دست نیست. او تأکید کرد که رسیدگی به پرونده با سرعت خوبی در حال انجام است و اسناد و مدارک مناسبی دال بر قطعیت مفقودی فرش‌ها و علم و عمد متهمین به دست آمده است. وی همچنین وعده داد که هرچند تاکنون هیچ اثری از این فرش‌ها به دست نیامده، اما در صورت پیدا شدن، بلافاصله به کاخ سعدآباد بازگردانده خواهند شد.

تا اینکه یک مقام آگاه جزئیات بیشتری از این پرونده را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعات، از ۴۸ تخته فرش مفقودی، ۱۶ تخته فرش در نهاد ریاست جمهوری پیدا شده‌اند و ۲۵ تخته دیگر از کشور خارج شده و در دفاتر نمایندگی ایران در خارج کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، ۷ تخته فرش هنوز پیدا نشده‌اند و اقدامات قضائی برای تعیین تکلیف آنها ادامه دارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تأکید کرده است که مهم‌ترین هدف، بازگرداندن فرش‌های مفقودی به کاخ سعدآباد است. او ابراز امیدواری کرده است که با صدور رأی و ادامه بازجویی‌ها از متهمان، فرش‌ها به زودی بازگردانده شوند.

ماجرای مفقود شدن فرش‌های نفیس کاخ سعدآباد نمونه‌ای از سهل‌انگاری و اهمال اداری است که نیازمند توجه و پیگیری جدی از سوی مقامات مربوطه است. هرچند بحث سرقت مطرح نبوده اما این سهل‌انگاری باعث شده ذهنیت جامعه درباره نگهداری از اموال ارزشمند ملی مخدوش شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.