تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 - 18:10
کد خبر : 409

دستور مجدد وزیر اقتصاد به بانک‌ها درباره حذف ضامن از وام‌های خُرد/ بازرسی گسترده از شعب بانک‌ها

دستور مجدد وزیر اقتصاد به بانک‌ها درباره حذف ضامن از وام‌های خُرد/ بازرسی گسترده از شعب بانک‌ها

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل کسب‌وکار در جمع خبرنگاران افزود: بازرسان بانک‌ها مکلف هستند نظارت‌های لازم را در ۴۸ ساعت اول در این زمینه داشته باشند و بعد هم وزارت اقتصاد در درگاه بازرسی خود نظارت خواهد داشت. وی گفت: تاکنون نیز نظارت‌هایی

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل کسب‌وکار در جمع خبرنگاران افزود: بازرسان بانک‌ها مکلف هستند نظارت‌های لازم را در ۴۸ ساعت اول در این زمینه داشته باشند و بعد هم وزارت اقتصاد در درگاه بازرسی خود نظارت خواهد داشت.

وی گفت: تاکنون نیز نظارت‌هایی داشته‌ایم و بیش از ۴۰۰ مورد شکایت دریافت شده و تیم‌های رسیدگی به محل شعب و بانک‌ها ارسال شده است تا چنانچه تخلفی محرز شود برخورد لازم انجام شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: موضوع مهم در مصوبه دولت و وزارت اقتصاد در مورد رفع یکی از شروط اخذ وام است تا چنانچه فردی حقوق‌بگیر یا مستمری‌بگیر از بانک است و در ضمن خوش‌حساب هم باشد بانک‌ها باید شرط ضامن را برای فرد مذکور، حذف کنند.

وی تصریح کرد: اینکه بانک در این ماه به دلایلی تسهیلات کمتری پرداخت کند یا تسهیلات دهی در ماه‌های پایانی سال به یکی دو ماه آینده موکول شود بر اساس سیاست‌های متعارفی است که شبکه بانکی دارد و با ابلاغیه بانک مرکزی مقررشده که هیچ‌کدام از بانک‌ها حق متوقف کردن پرداخت تسهیلات را ندارند و زمانی که نوبت پرداخت تسهیلات فرد فرابرسد و شرایط لازم برای دریافت وام بدون ضامن را داشته باشد بانک‌ها حق اخذ ضامن را ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.