یکی از معضلاتی که امروز در کشور ما اغلب مردم با آن سر و کار دارند گرانی و افزایش غیر قابل انکار قیمت‌هاست ،در سال‌های اخیر اصطلاح تورم بیش از پیش در مباحث مردمی شنیده می شود.

به گزارش نسیم صبا:تورم یعنی تداوم افزایش سطح عمومی قیمت ها در یک دوره زمانی نسبتاً طولانی که برخلاف نظر عمومی بیشتر مردم با گرانفروشی تفاوت دارد.
برای بررسی تخلف گرانفروشی و مرجع رسیدگی کننده به تخلفات بازار با محسن میرزایی معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به گفت‌وگو نشستیم .
میرزایی با اشاره به فلسفه تشکیلات حوزه بازرسی گفت: در سال ۱۳۷۷ بنا به تشخیص مجمع تشخیص مصلحت نظام دو دستگاه تحت عنوان «سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت کالاها و خدمات» و« تعزیرات حکومتی» با هدف برخورد با تخلفات اقتصادی تحت عنوان گرانفروشی، کم‌فروشی ، احتکار و رسیدگی به شکایات مردم در این حوزه تاسیس شد.
میرزایی با بیان اینکه کار بازرسان مقابله با گرانی نیست تاکید کرد:

گرانی مبحثی است که در پی تورم ایجاد می‌شود اما در مورد گرانفروشی متاسفانه آمار شکایاتی که از طریق مردم دریافت می‌شود بسیار کم است. وی تاکید کرد : مردم باید مطالبه گر باشند و نه تنها در بحث قیمت بلکه در همه حوزه ها باید هوشیار عمل کنند و نسبت به تمام واکنش های که از بازار دریافت می کنند عکس العمل نشان دهند و خودشان تخلفات را به سازمان اطلاع دهد.
وی با اشاره به شکل بازرسی ها گفت : فعالیت معاونت بازرسی سازمان در دوبخش بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی و خدمات و رسیدگی به شکایات مردمی خلاصه می شود که رسیدگی به شکایات مردمی در اولویت کار این معاونت قرار دارد.